nyt parketgulv!
Fra : kimtina

Dato : 02-06-02 13:26

Jeg skal til at lægge et nyt massivt parketgulv i mit køkken. Det skal
ligge ovenpå det eksisterende plankegulv fra 1900. Gulvet er ikke jævnt
så hvad gør jeg nu????

Med venlig hilsen

Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-06-02 10:59

> Jeg skal til at lægge et nyt massivt parketgulv i mit køkken. Det skal
> ligge ovenpå det eksisterende plankegulv fra 1900. Gulvet er ikke jævnt
> så hvad gør jeg nu????

Hvis det eksisterende gulv er rimelig tæt ville jeg hælde noget
selvnivelerende spartelmasse på det så der kom en pæn og jævn overflade. Er
der plads ville jeg lægge noget masonit oven på spartelmassen for at mindske
sliddet på spartelmassen.
Oven på det ville jeg så lægge "undergulvet", tjek i dit byggemarked hvilken
type du skal bruge til det gulv du vil lægge.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lars Bækgaard

Dato : 03-06-02 20:26

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Er
> der plads ville jeg lægge noget masonit oven på spartelmassen for at

Jeg tror godt, du kan glemme alt om, at spartelmassen bliver slidt.
Selvnivellerende spartelmasse er et betonprodukt, og jeg _har_ prøvet at
slibe noget af det væk med en rondelsliber med siliciumskiver. Jeg sleb og
sleb, men da jeg havde fjernet nogle tiendedele mm blev det ekstremt glat,
og så var der ikke mere, der kunne slibes af. Jeg tror ikke, noget gulv
nogensinde kan slide sig ned igennem den spartelmasse.

mvh Lars