Må man bo i en båd?
Fra : WingMan

Dato : 02-06-02 12:36

Hej,

Må man bo i en båd hele året rundt, eller gælder der de samme regler som med
sommerhuse? Jeg snakker ikke om egentlige husbåde, men f.eks. bare en båd,
der ligger i en lystbådehavn.

Håber nogen kan hjælpe mig...

Mvh.
Nicklas Teisner

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-02 15:47

"WingMan" <nabnut@ofir.dk> wrote in

> Må man bo i en båd hele året rundt, eller gælder der de samme
> regler som med sommerhuse? Jeg snakker ikke om egentlige
> husbåde, men f.eks. bare en båd, der ligger i en lystbådehavn.

Der er folk der gør det, så mon ikke man må ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-06-02 16:10

Henrik Stidsen skrev: (messageID: <news:Xns9221AAB83A0E1hstidsen@
212.54.64.135>)

> "WingMan" <nabnut@ofir.dk> wrote in

> Der er folk der gør det, så mon ikke man må ?

Der er også folk, der kører for stærkt, så mon ikke man... Nej vel? :)

Anyway, det kunne tyde på, at det er tilladt. I "Lov om Det Centrale
Personregister" §9, beskrives hvorledes kommunalbestyrelser skal
registrere personer bosiddende på en båd, i en campingvogn eller
lignende. Mere konkret lovgrundlag kan jeg ikke finde p.t. - her må
juristerne til undsætning.

Iøvrigt så jeg i TV2/Østjylland et indslag om "fastboende" på Maselisborg
Lystbådshavn. Måske den lokale havnemester kan hjælpe med information om
regler m.v.

--
Kasper Damkjær

Komplet PC sælges:
http://damkjaer.net/pc/

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 02-06-02 18:04

"Kasper Damkjær" skrev ...

> Iøvrigt så jeg i TV2/Østjylland et indslag om "fastboende" på
> Maselisborg Lystbådshavn. Måske den lokale havnemester
> kan hjælpe med information om regler m.v.

Tv fik ideen herfra:

http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=67610

og

http://www.stiften.dk/indland/artikel:aid=67671

Michael Kjærgård

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-06-02 09:02

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message

> Iøvrigt så jeg i TV2/Østjylland et indslag om "fastboende" på Maselisborg
> Lystbådshavn. Måske den lokale havnemester kan hjælpe med information om
> regler m.v.

Det sidste er nok væsentligt.
Der kan sagtens være lokale regler, som man binder sig til at ovcerholde ved
indgåelse af kontrakten om havneplads.

/Per