Skærme
Fijala 3554
Gråligt hjørne på sony g420
Fra : Blaster

Dato : 02-06-02 10:14

Nederst højre hjørne virker en lille smule gråligt i forhold til resten af
skærmen, mange ville måske ikke lægge mærke til det, og ses næsten også kun
på hvid baggrund. Det ser ud som bagsiden af glasset er beskidt, jeg vil
selv mene det nok er en defekt, men er det nok til at få det byttet?? og
bliver det værre med tiden?? det skal lige siges skærmen er 1 dag gammel, og
kunne det tænkes det forsvinder efter noget brug??

Fra : LA2

Dato : 02-06-02 15:35

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> kunne det tænkes det forsvinder efter noget brug??

Skærmen skal byttes, eller repareres, hvis der er en diskoloration er det jo
en fejl .

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-06-02 15:56

Blaster skrev: (messageID:

> [...]
> at få det byttet?? og bliver det værre med tiden?? det skal lige siges
> skærmen er 1 dag gammel, og kunne det tænkes det forsvinder efter

Har du prøvet med degauss?

--
Kasper Damkjær

Komplet PC sælges:
http://damkjaer.net/pc/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-06-02 16:14

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev

> Har du prøvet med degauss?

Sony-skærme degausser automatisk når de tændes. (Derfor siger de boiiiiinng,
når man tænder for dem

Jeg har selv en G420 og kan afsløre at den også ved helt hvide baggrunde er
en smule grå-meleret i et par af hjørnerne. Efter at have set på en milliard
andre skærme, har jeg fundet ud af, at det bare er mig der er vanskelig
Ellers en kanon skærm helt igennem.

mvh
Peter

Fra : Blaster

Dato : 02-06-02 17:10

Har prøvet degauss, og som jeg sagde er det ik ret meget, jeg tror ik mange
ville lægge mærke til det. Så jeg vil tro det er mig der lide kritisk. Jeg
vil lige gå og overveje de næste par dage om den skal byttes.

Fra : Madsen

Dato : 02-06-02 22:45

Blaster skrev:

> Nederst højre hjørne virker en lille smule gråligt i forhold til
> resten af skærmen, mange ville måske ikke lægge mærke til det, og
> ses næsten også kun på hvid baggrund.

Har du ikke en funktion der hedder Landing? Der findes en sådan
funktion på min Sony hvor jeg kan justere farven i hjørnerne, hvis
der skulle være behov for det.

Madsen.

Fra : Blaster

Dato : 03-06-02 14:10

Desværre nej, den findes kun på 21'' modellen...

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 16:37

Blaster skrev:

[Mulighed for indstilling af 'Landing'?]

> Desværre nej, den findes kun på 21'' modellen...

Hvad så med skærmens placering? Du har den vel ikke stillet op ad
kraftige magnetkilder som f.eks. højttalere eller noget i den stil?
Prøv evt. at flytte den et andet sted hen, hvis du har mulighed for
det. Det kan nogle gange have noget at sige og specielt på gitter-
maskeskærme.

PS. Det ville være rart hvis du fulgte disse simple retningslinier:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Blaster

Dato : 03-06-02 20:51

Det hjælper ik.. det er som glassets bagside er beskidt som jeg tidligere
skrev ....