Test af OBH Body Control (personvægt der k~
Fra : GRISEN

Dato : 02-06-02 07:53

Noger der kender til subj.?

Jeg ved, at nogen af dem der er på markedet er temmelig upræcise til at måle fedtprocent, og så er det jo dumt
at betale ekstra for den funktion.

Jeg har dog ikke fundet nogen test af "OBH Body Control".
Har du?

mvh Jan

Fra : Mae

Dato : 02-06-02 16:58

Hej Jan
jeg har ikke selv prøvet den, men har hørt at man ikke kan regne med
resultatet, da den ikke måler nøjagtigt

//Mae

Fra : Puk

Dato : 02-06-02 17:41

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hejsa Jan

> Jeg har dog ikke fundet nogen test af "OBH Body Control".
> Har du?

Nej det har jeg ikke, desværre.

Men generelt så har jeg fået det indtryk at de fleste vægte der
kan den slags er upræcise i deres måling.
Dog skal det måske lige nævnes, at de efter sigende skulle være
gode nok til at måle udviklingen i fedtprocenten. Det vil sige,
at det godt kan være at den procent man får vist er for høj eller
for lav i forhold til det rigtige tal, men den udvikling man kan
se over tid skulle være god nok. Så hvis man ikke hæfter sig alt
for meget ved selve tallet men mere ved om tingene går i den
rigtige retning, så kan man måske nok bruge den til noget
alligevel.

Fedtprocent måling med en lille tang skulle være væsentlig mere
præcis, hvis altså man ved, hvad man gør og det iøvrigt er den
samme person som altid laver målingen på en (det kan jo godt være
svært at nå rundt alle steder hvor der skal måles selv).

Mange hilsner
Puk