DECT tlf til hørehæmmet!
Fra : Niels Christensen

Dato : 02-06-02 06:54

Jeg er hørehæmmet og måske er der ligesindede i denne gruppe.

Jeg har har iforvejen en Nokia 3310 og 6150. De har genial lyd i forhold til
mit handicap.

Så indkøbte jeg en Panasonic 700 DECT trådløs, men den går slet ikke. Har
kigget på
http://home.worldonline.dk/bba/cordless/cordless.htm#bedste%20DECT-lyd
og kan se der åbentbart er et generelt problem med DECT telefoner og lyd.

Er der nogen der har gode (lyd) erfaringer med en DECT tlf. og hvilken?. Jeg
er klar over at jeg nok skal ofre en del penge på sagen.

mvh. MD

Fra : Lars

Dato : 02-06-02 10:01

"Niels Christensen" skrev:

> Er der nogen der har gode (lyd) erfaringer med
> en DECT tlf. og hvilken?. Jeg er klar over at jeg
> nok skal ofre en del penge på sagen.

Beocom 6000 er en ret lækker dect-telefon med god lyd, men om dette også
gælder dit tilfælde tør jeg ikke sige.

Jeg ville nok spørge B&O direkte. Har ikke lige en email, men man kan rette
henvendelse til deres "customer service" via http://www.bang-olufsen.com/
(vælg "International" og derefter "Contact Us"). På siderne kan du også se
telefonerne.

- Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-02 10:19

"Niels Christensen" <thuroe1@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er hørehæmmet og måske er der ligesindede i denne gruppe.

TDC har en afdeling kaldet HandicapService, hvor blandt andet folk med
nedsat hørelse kan få rådgivning om udstyr. Har du snakket med dem?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : MD

Dato : 02-06-02 22:45

> TDC har en afdeling kaldet HandicapService, hvor blandt andet folk med
> nedsat hørelse kan få rådgivning om udstyr. Har du snakket med dem?

Tak for svar begge 2.
Jeg har ikke snakket med "Handicap Service". Men det vil jeg gøre.

Var nede i den lokale telebutik for at lytte på telefonerne. Men det kunne
jeg ikke få lov til. Den rare dame anbefalede kraftigt Panasonic 700. De
brugte dem alle steder i TDC.

Derfor indkøbet af den telefon. Men den var ikke god for mig.

/MD

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 03-06-02 00:12

"Niels Christensen" <thuroe1@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg er hørehæmmet og måske er der ligesindede i denne gruppe.
>
> Jeg har har iforvejen en Nokia 3310 og 6150. De har genial lyd i forhold
til
> mit handicap.

Det kan nogle gange være meget svært for os med "normal" hørelse at afgøre
det.
Her tænker jeg ligeså meget på de ekspedienter der jo (ihvertfald de fleste
af dem) også har normal hørelse.
Derfor er mit råd at du kan gøre fornuftigt brug af den
tilbageleveringsordning nogle forretninger har med at du kan levere tlf.
tilbage til forretningen og så få dine udgifter til den tilbage, hvis du
ikke var tilfreds med "varen". Det gør mange forretninger allerede idag.
Du kunne jo så "låne"/købe telefonen med hjem og prøve den dér og så afgøre
om den er god for din hørelse. Mange forretninger har ikke
nogle af telefonerne opladt i butikken hvilket forklarer deres uvillighed.
Så forhør dig i butikken om denne mulig for at købe telefonen, tage den med
hjem
og prøve den og så komme tilbage til forretningen med den inden for en
rimelig tidsfrist (normalt 14 dage tror jeg) hvis du ikke kan bruge den.
Det tror jeg vil være en god idé.

P.S. Har du høreapparat? Når jeg spørger så er det fordi at nogle af disse
har mulighed for teleslynge / elektromagnetisk induktion. Højtalerene
i telefonerne giver jo en art elektromagnetisk induktion og må jo således
kunne opfanges af et sådan høreapparet ihvertfald inden for meget korte
afstande.
Nogle høreapparater har en lille knap hvor man indstiller det har jeg set?

Hilsen og hel og lykke med den: Steven.

Fra : Spinner

Dato : 07-06-02 16:29

> [...]
> afstande.
> Nogle høreapparater har en lille knap hvor man indstiller det har jeg set?

Du ser godt, og har ret

Spinner