Gemme Timestamp i MS Access?
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 02-06-02 07:52

Hejsa da!

Jeg har et lille java-program, hvori jeg gemmer dato og klokkeslet i et
Timestamp-objekt. Det skulle jo være så smart i forbindelse med databaser.
Jeg ville nemlig gerne gemme mit timestamp-objekt i en Access-database, men
Access brokker sig selvfølgelig.

I Access har jeg valgt datatypen "Dato og klokkeslet" i formatet
"Standarddatoformat". Jeg kan se, at mit javaprogram skriver følgende i
sql-sætningen:

INSERT INTO Opforelse ([datotid]) VALUES (2002-12-12 12:12:33.172);

Her er desuden nanosekunder med; er det det, Access brokker sig over, eller
hvordan får jeg det til at virke?

Er dette den smarteste måde at gemme dato og tid i en database på, eller er
der en anden smartere måde?

Jeg har da læst, at Timestamp netop er til brug i sql, så hvad er problemet
? :'(

Mvh Daniel

Fra : Martin Skøtt

Dato : 02-06-02 11:16

Hej Daniel
Så vidt jeg husker så er Access anvendelse af timestamp temmeligt
defekt (ligesom resten af Access hvis jeg lige må skyde en mening
ind). Access understøtter ikke den sidste del af timestamp værdien
(.172 i dit eksempel). Hvis du klipper det væk virker det vist fint.

--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 03-06-02 02:33

Ja, du har helt ret mht. Access :-/ Men hvordan "klipper" jeg nanosekunderne
væk???

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 02-06-02 22:58

"Daniel Jacobsen" <dj@g-a-f.dk> wrote in news:addha5$du1$1@sunsite.dk:

> Ja, du har helt ret mht. Access :-/ Men hvordan "klipper" jeg
> nanosekunderne væk???

Der findes vist desunden en kommando der hedder now(), der skriver det
aktuelle tidspunkt i DB'en.

INSER INTO "tabelnavn" (timestamp) VALUES (now()).

Eller noget i den stil.

mvh.

   Søren Hjelholt