Ukjent fugl
Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 01-06-02 22:22

Hei!

En stor fugl har slått seg ned i en liten vik i Sør-Norge. Vi har aldri
sett noe lignende, og finner den ikke i fuglebøker.

Fuglen er litt mindre enn en svane. Den har knallrødt, langt nebb, hvitt
hode og hals med grå flekker, sort kropp og svømmeføtter. Den er veldig
tam, og flytter seg ikke selv om man står like ved siden. Er det noen som
vet hva slags fugl det kan være?

På forhånd takk!
Sissil

Fra : Møller

Dato : 02-06-02 11:47

"Sissil Bruun Sørensen" <sisselbs@online.no> wrote in message
> [...]
> hode og hals med grå flekker, sort kropp og svømmeføtter. Den er veldig
> tam, og flytter seg ikke selv om man står like ved siden. Er det noen som

er det denne:

http://www.hopeless-tribes.dk/bird%202%20dk.htm

så har du svaret,vi har nogle ret tamme ved Louisiana museet i Humlebæk, de
tager sig somme tider en tur i det fri, men helt til Norge?
Møller

Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 02-06-02 17:12

Takk for svar!

Nei, det var ikke den. Nebbet lignet, men den har ikke så lang hals.
Dessuten er hodet og halsen hvitt med litt grålige spetter.
Jeg har aldri sett noe lignende. Men jeg takker igjen for svaret.

Sissil

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-06-02 00:22

Sissil Bruun Sørensen <sisselbs@online.no> skrev i en
> [...]
> Dessuten er hodet og halsen hvitt med litt grålige spetter.
> Jeg har aldri sett noe lignende. Men jeg takker igjen for svaret.

Så må det vel nærmest være en krydsning, (men med hvad?), evt. partiel
albino, for en sort svane er brun som ungfugl.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thor