Nokia 6319(i) på Mac
Fra : Steen Villumsen

Dato : 01-06-02 21:29

Hey folks!

Jeg er netop blevet udstyret med en Nokia 6310i mobiltelefon.
Den vil jeg gerne have til at snakke sammen med min PowerBook G4/400
Mhz, sådan at de kan dele adresser og evt. kalender-aftaler.

Er der nogen derude der har erfaringer med at få sådan en telefon til at
snakke sammen med ovennævnte Powerbook, som kører Mac OS X?

På forhånd tak for hjælpen,
venligst,

Steen

email: steen[at]teglvang[dot]dk

Fra : macsteen

Dato : 01-06-02 21:47

in article 1fd4eb7.tsywhlqt45yyN%steen@villumsen.com, Steen Villumsen at
steen@villumsen.com wrote on 01.06.2002 22:29:

> [...]
>
> Er der nogen derude der har erfaringer med at få sådan en telefon til at
> snakke sammen med ovennævnte Powerbook, som kører Mac OS X?

Det kan du gøre via IR, men du skal investere i tredjeparts-software
(http://www.traud.de/gsm/remote/index.html).

Fra : Krøyer

Dato : 01-06-02 22:42

steen@villumsen.com (Steen Villumsen) wrote:

> [...]
>
> Er der nogen derude der har erfaringer med at få sådan en telefon til at
> snakke sammen med ovennævnte Powerbook, som kører Mac OS X?

Jeg har gjordt mig den erfaring at hvis du vil bruge den som link til
internet , så skal du kopiere det modem script der findes i os 9.x.x
udvidelsesmappen (nokia infrarød, hvis dk version) og lægge ind i
library>modem scripts i osX da det nokia infrared der ligger her ikke
virker, min nokia 6310 kopler nu perfekt op på nettet via IrDA på min
Pismo med osX.

dele adr. og kalendere har jeg ingen erfaring med (aldrig prøvet)

Venlig Hilsen
Anders Krøyer