rensning før klarlak
Fra : ole larsen

Dato : 01-06-02 21:18

Hejsa,

hvis man vil give malingen en eller flere gange klarlak, hvad renser,
affedter man så med forinden ?

PFT
Ole

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-06-02 22:22

ole larsen wrote:

> Hejsa,
>
> hvis man vil give malingen en eller flere gange klarlak, hvad renser,
> affedter man så med forinden ?

Sandpapir. Eventuelt først en gang silikonefjerner.

Ib Jakobsen

Fra : ole larsen

Dato : 02-06-02 05:22

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Sandpapir. Eventuelt først en gang silikonefjerner.
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

Det mener du da ikke - sandpapir - før klarlak ?

Ole

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-06-02 08:02

ole larsen wrote:

> Det mener du da ikke - sandpapir - før klarlak ?

Det kommer selvfølgelig an på om det er en ny lakering du er i gang med eller
det er en "gammel" lakering. Er det en gammel lakering der lige skal friskes
op for diverse små ridser så sliber du den let med en gang papir. Autolakerne
bruger korn 320 og op efter som tørslibning. Jeg ville dog bruge korn 600-800
vådslibning. Men pas på med at slibe igennem gammel klarlak. Og er det noget
uden klarlak f.eks. en ren sort, så skal du passe meget på. Brug håndslibning
og hele håndfladen, samt let hånd. God fornøjelse.

Ib Jakobsen