Andet multimedie
bentjuul 3670
Jpg maximum - forskelligt i PhotoShop og I~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 09-02-01 14:57

Hvis jeg gemmer et psd-billede i Photoshop 6 som jpg med maximum
quality, så gemmes det med quality 60

Hvis jeg derimod gemmer det samme psd-billede med Image Ready med
maximum quality, så gemmes det med quality 80

begge steder med default settings.

Kan man ændre det fast, så de to programmer gemmer det samme billede
på samme måde?

Jeg opdagede det, fordi jeg jeg havde en serie billeder i samme
størrelse, hvor jeg noget senere rettede et af dem i Photoshop og
gemte det som jpg max, hvorved billedet blev større (målt i pixels/cm)
end de andre billeder. Men hvis jeg i stedet hev det ind i IR og gemte
det derfra, så blev det ok.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Madsen

Dato : 09-02-01 17:00

"Kirsten Bjorneboe" <kirstenb@image.dk> skrev:

> [...]
>
> begge steder med default settings.
>
> Kan man ændre det fast, så de to programmer gemmer det samme billede

Hvis jeg går ind i Photoshop og åbner et PSD billede for derefter at
trykke på Alt, + Shift + Ctrl. + S, så får jeg Save for Web vinduet op,
Her vælger jeg JPEG som format og stiller den til Maximum.
Quality står rigtig nok til 60, men hvis jeg stiller den til 80, så husker
den det til næsten gang og bliver derved default settings.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-02-01 08:32

On Fri, 9 Feb 2001 16:59:54 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>Quality står rigtig nok til 60, men hvis jeg stiller den til 80, så husker
>den det til næsten gang og bliver derved default settings.

Yes! Du har - naturligvis og som sædvanlig - ret. Jeg bruger
sjældent denne (nye?) funktion, men i stedet for Save as. Jamen, den
der Save for web er jo mægtig, den overflødiggør næsten Image Ready
som optimizer!
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-02-01 14:44

On Sat, 10 Feb 2001 08:31:56 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

> [...]
>sjældent denne (nye?) funktion, men i stedet for Save as. Jamen, den
>der Save for web er jo mægtig, den overflødiggør næsten Image Ready

Man forstår næsten ikke de ikke har fundet på "Save for web" noget før
)
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 10-02-01 18:48

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev:

> Man forstår næsten ikke de ikke har fundet på "Save for web" noget før
> )

Simpel og genial :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 11-02-01 22:52

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en

> Simpel og genial :)

Der findes et plug-in som hedder noget med boxtop pro eller lign. (jeg
kigger lige efter når jeg kommer på arb. i morgen), som laver en bedre
komprimering end Photoshop's egen save for web.

Desuden ser Fireworks4 interessant ud med den "selektive komprimering" af
jpg filer.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Thomas

Dato : 12-02-01 09:00

Se evt. mere her: http://www.boxtopsoft.com/

Fra : Madsen

Dato : 12-02-01 11:27

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Se evt. mere her: http://www.boxtopsoft.com/

Ser meget spændende ud. Tak for tippet. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)