ping :jacob nielsen vdr privar livet fred
Fra : Chokmah

Dato : 01-06-02 19:49

jeg er nu næsten færdig med at udfærdige denne note der skal side åp
min hoved dør - du har beriget med mange gode svar samme med andre
gider du se på det her og skirve hvad du mener ?

**********************************************************************************************************************
* samt ( læs undtagelser i bund )
Posten
kan banke på ved aflevering af pakker dog ikke ved anbefalede breve !
da dør telefonen stort set Aldrig er slået til !

Al opmærksomhed frabedes !

Så af hensyn til Beboer lad være med at banke på døren af hensyn til
dem selv læs nærværende før de blevet grebet af trangen

opmærksomhed fra anden part stilles i mod :
grundlovens §72 om boligens ukrænkelighed

straffelovens kap.
27 om freds- og ærekrænkelse
samt :
Politivedtægten for København §10

§ 10.
Det er forbudt uden fyldestgørende grund at banke på porte, døre eller
vinduer, ringe på port- eller dørklokke eller foretage lignende
handlinger,
der er egnet til at forstyrre beboerne.

Stk. 2.
Personlige henvendelser om salg af varer eller om optagelse af
bestillinger
eller lignende henvendelser må ikke finde sted, når forbud herimod er
opslået af ejendommens ejer eller lejlighedens indehaver.

Her bør man lægge mærke til efter som dør telefon aldrig er slået til
fra falder
Legitim mulighed for at læse nærværende - med mindre man besidder
hoved dørs nøgle er det rimeligt at formode at der er tale om forsøg
på lov overskridelse der ikke kun er omfattet af her beskrevne § og
det kan inden for rimelighedens grænser tolkes , som påbegyndt indbrud
-& hærværks forsøg , beboeren vil handle i Overensstemmelse med denne
formodning !
Der vil som det første finde en sigtelse sted efter : politivedtægten
§ 65.
Efter § 8 i lov af 11. februar 1863 angående omordning af Københavns
politi m.v.. straffes overtrædelse af vedtægten med bøde.
Stk. 2.
På samme måde straffes overtrædelse af de i medfør af vedtægten trufne
bestemmelser.

·   undtagelser er :
·   politi brandvæsen Falck mennesker i akut liv Farre samt folk
der har truffet telefonisk aftale med mig på forhånd eller modtaget
invitation med min underskrift !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-06-02 21:15

Du har da vidst et "socialt" problem .... som nok ikke kan løses med
paragraffer ....
det har du da ihvertfal hvis du sætter den note på din dør !
med mindre du bor ved siden af en rockerborg eller i volsmose

L. M.

Fra : Chokmah

Dato : 01-06-02 21:34

On Sat, 1 Jun 2002 22:14:39 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Du har da vidst et "socialt" problem .... som nok ikke kan løses med
>paragraffer ....

Nahh det er som man tager det men dog ikke helt forbi !

jeg bor dør om dør med en 38 årige narkoman ... hvilket har forsaget
en del kontroverser !

så skylder jeg jo det her høj rente låns selskaber en formu - men jeg
er erklæret insolvent og hvis de vil mig noget så må de gå rettens
vej og betale de 3000 kr det koster for endnu en gang at få - at vide
jeg er insolvent - de må også godt ringe på min dør telefon !
men de må ikke ringe på ved anden beboer for at stå og banke på min
dør.... ja jeg melder dem nu til poltiet hver gang det sker og de
ringer nu også kun på ved hovede døren.

men der kunne jo komme en ny inkasso mand - så kan man jo ikke sige at
han ikke er informeret

endvider så sover jeg i reglen i mellem 0800 og 1800 hvorfor det er
skidere ireterene at blive forstyret !

>det har du da ihvertfal hvis du sætter den note på din dør !
>med mindre du bor ved siden af en rockerborg eller i volsmose

Poltiet har jeg det fint med ... og rocker har arldrig været noget
problem ... hvis du lægger en 30 kg mere på mig så ligner jeg lidt
uden dog at være det !

men det skal da ikke være nogen hemlighed det bedste man IMO kan sige
om fremmed mennesker er at de ikke er itl stede

MvH
Bo M Mogensen

Fra : jacob nielsen

Dato : 04-06-02 00:42

> [...]
> min hoved dør - du har beriget med mange gode svar samme med andre
> gider du se på det her og skirve hvad du mener ?

Tjah, hvis den kan holde dine plageånder væk, er det jo fint, men jeg
tvivler meget på, at du får noget ud af at melde det til politiet, hvis
nogen alligevel skulle finde på at banke på din dør. Din påstand om, at der
skulle være formodning for påbegyndt indbrud- og hærværksforsøg er efter min
mening tomme floskler sålænge der ikke er nogen, der forsøger at forcere
eller gøre vold på din hoveddør. Og inden du anmelder nogen til politiet, så
huske lige straffelovens §§164-165:

§164, stk. 1. Den, der afgiver urigtige oplysninger til offentlig myndighed
med forsæt til, at en uskyldig derved bliver sigtet, dømt eller undergivet
strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, straffes med fængsel
indtil 6 år.

§165. Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der
ikke er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske
klagemål, straffes med bøde, fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende
omstændigheder med fængsel indtil 1 år.

Mvh.
Jacob

Fra : Chokmah

Dato : 17-06-02 07:48

On Tue, 4 Jun 2002 01:42:24 +0200, "jacob nielsen"
<jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote:

HI Jacob
takker endnu en gang for dine gode svar
og beklager den forsinkede svar tid

>Tjah, hvis den kan holde dine plageånder væk, er det jo fint, men jeg
>tvivler meget på, at du får noget ud af at melde det til politiet, hvis
>nogen alligevel skulle finde på at banke på din dør.

Både ja og nej ... mht til min nabo narkomanen tviler jeg på at det
gør den store forskeld afhænigt af hvor han er i sin rus - men borste
fra lidt råben idioten står ud epå gange og råber at alle naboer er
stikker og de kommer til at dø for han *dødens farlige* narko hånd+
smader hovede døre altså til selve opgangen - så er han faktisk ok -
plus jeg en har en helt unik ordning med poltiet så når jeg ringer så
køre de mit cpr nr igenem og hvis jeg uanstehvad vil have ham
aresteret så for jeg det hvis jeg er villige til at lave en tiltale

> [...]
>mening tomme floskler sålænge der ikke er nogen, der forsøger at forcere

jow men sagen er den for at komme til min hovede dør SKAL man ringe på
dør til gaden - det sker der ikke noget ved - da min dør tlf stort set
altid er slåed fra - men ikke desto mindre har jeg været udsat for at
en mand fra justis inkasso bankede på min dør - hvilket vil sige at
han - har ringet på ved en ande beboer i opgangen for at komme til at
banke på min hoved dør - det_må_han_sgu_da ikke ?
Nå men jeg bad ham om at skride - hvad han under nogen banden og
svolen også gjorde og TRUEDE med at komme igen med poltiet - hvilket
selvfølig havde juridisk grundlag i det rene vrøvl -

men da jeg formode at han måtte være tilknyttet noget rocker værk så
meldte jeg ham til poltiet - der faktisk var vilige til at komme meget
hurtigt hvis han kom igen samt jeg tog kontakt til egendomsleskabets
advokat der kontakede inkasso firmaede og de har da også pænt ringe på
døren siden fra gaden på nær nogen enkeltte ufrankerede noter om de
havde været der - hvilket vil sige at de ENDNU en gang er kommet ind i
opgangen under falske forudsætninger - da de såre enkelt ikke er i
bedsidelse af en hoved dørs nøgle.

så spørgsmålet er egentligt hvordan man forholder sig til det ?
at man kommer til en dør hvor der står man ikke må banke på
og man på sin vej til døren - kommer ind i selve opgangen uden legitim
grund.

>Og inden du anmelder nogen til politiet, så
>huske lige straffelovens §§164-165:

det vil jeg !

men igen som jeghar forståed det så i.flg grundloven så ejer man rent
faktisk begge sider af sine døre til trappen -

hvorfor det undre mig at man ikke har flere retigheder til den side
der vender ud i mod trappen eller mere præcist hvad har man af
retigheder ?

MvH
Bo M Mogensen