Sommerferie til sydeuropa, rejsemakker m/k~
Fra : Kenneth T

Dato : 01-06-02 19:26

Hejsa

Min vanlige rejsemakker har meldt fra i år, han er desværre blevet
arbejdsramt, derfor står jeg uden nogle at følges med på sommerferie i år.
Det er nu en gang også sjovt at have nogle at tale dansk med, samt snakke
lidt om dage der gik, om aftnen, evt over en lokal øl. Og rart at følges med
andre på MC, så er der jo nogen til at holde lidt øje med om man skulle
finde på at køre af vejen.

Jeg holder ferie i uge 29+30, dvs fra Fredaag den 12/7 til Søndag den 28/7.

Det ligger ikke fast hvorhen jeg skal (her kan du/i jo hjælpe), men jeg vil
gerne til den sydlige del af europa, der hvor solen & de snoede veje er
f.eks:
Alperne (Øst-Østrig, Nord-Italien, Sweitz, Syd-øst-Frankrig)
Pyrenæerne (På grænsen mellem Frankrig & Spanien)
En tur til Garda-søen?
En tur til Monaco (har jeg altid gerne villet se)
Evt: Længerne ned i Italien eller Spanien.

Jeg er klar over at man ikke kan nå og se hele Europa på 2 uger, men noget
skal selvfølgelig også skæres væk!

Hvis nogle evt. gider mødes et sted undervejs, kunne det jo også være sjovt.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 01-06-02 20:40

Hejsa

Det lyder fint, jeg er har sådan set også luret på at tæske ned og se på
nogle snoede bjergveje et eller andet sted i alperne. - Ligesom dig, har jeg
ikke nogen fast plan endnu, og eftersom jeg er studerende har jeg
sommerferie helt til slutningen af august.
- Budgettet er måske ikke det helt vilde, men der er da nogle penge der står
ferie på.
Jeg har faktisk ikke ret meget idé om hvormeget det kommer til at løbe op i,
sådan en uge eller to på to hjul.
(anyone?)

Mvh
Kristoffer

Fra : Kenneth T

Dato : 01-06-02 21:03

> ikke nogen fast plan endnu, og eftersom jeg er studerende har jeg
> sommerferie helt til slutningen af august.

Øv, misundelse er en grim ting, jeg må nøjes med 1+2uger :)

> [...]
> ferie på.
> Jeg har faktisk ikke ret meget idé om hvormeget det kommer til at løbe op

Erfaringerne fra de sidste par år siger 4-6000km (hvis det er i
Alperne/norditalien, eller ligende) til ca 45-50øre/km for min MC i benzin.
+50 til 100kr, pr nat på campingpladser.
+nogle få betalingsveje (mener ikke betalings-motorveje, da de er kedelige
men steder hvor der er noget specielt at se)
+mad

....men jeg kan jo heldigvis ikke se saldoen på mit Visa-kort før jeg kommer
hjem igen :)

PS:
Hvis du vil til udlandet, så husk at kontakte dit forsikringsselskab & få et
såkaldt rødt/grønt kort (kasko/ikke kasko), der kræves i resten af europa
(det er gratis).

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Ped

Dato : 01-06-02 21:58

Kristoffer Lippert wrote:

> <snip>
> Jeg har faktisk ikke ret meget idé om hvormeget det kommer til at løbe op i,
> sådan en uge eller to på to hjul.
> (anyone?)

Engang - jeg tror det var i 1997 - førte jeg for skægs skyld regnskab på min
3-ugers tur til Pyrenæerne. Jeg fik det til 220 kr. pr dag, og det omfattede
benzin, campingpladser, mad (hovedsagelig selv tilberedt, i mindre omfang
grillmad etc.) - kort sagt de nødvendige udgifter for at kunne gennemføre turen.
I regnskabet indgik IKKE entreudgifter til seværdigheder, restaurantbesøg etc.
Der skal jo nok lægges lidt til, da priserne (ikke mindst på benzin) er steget
en del, samt det forhold at I påtænker at tilbagelægge ca. samme strækning på to
trediedele af den tid jeg brugte. Men som et fingerpeg er det ikke helt skævt.

M.v.h. og de bedste ønsker om en god tur

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : RasmusZX9R

Dato : 03-06-02 11:56

" > Jeg holder ferie i uge 29+30, dvs fra Fredaag den 12/7 til Søndag
den 28/7.

Jeg har desværre ikke tid og råd, men tag en kopi af mc camping listen
www.mctc.dk og tag den i baglommen og så bare kør.
Det har jeg gjort flere gange med stor succes.
Man møder næsten danskere hvert sted man stopper og ellers er der
sikkert et par skøre hollændere der kan drikke en enkelt øl eller to.
Camping Moto i frankrig er også altid et godt udgangsmål.
God tur
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der kører på mini ferie til Bornholm på torsdag)

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenneth T

Dato : 03-06-02 19:15

> Man møder næsten danskere hvert sted man stopper og ellers er der
> sikkert et par skøre hollændere der kan drikke en enkelt øl eller to.

Det må jeg jo prøve så, hvis ikke jeg finder nogle at slæbe med :)

> Camping Moto i frankrig er også altid et godt udgangsmål.

Har også planer om at kigge der forbi i år.

> God tur

Tak!

> Rasmus ZX9R-C (der kører på mini ferie til Bornholm på torsdag)

...Borholm rundt, de par veje lærer du da ret hurtigt at kende :)

--
Venligst
Kenneth T