Included page i FP2000
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 01-06-02 18:51

Davs NG!

Jeg sidder i FP2000 og skal have inkluderet en menu m.v. til alle mine
sider....

Det virker også fint når jeg ser det i "preview" fanen og når jeg arbejder
m.v., men hvis jeg vil se min side i en browser (preview in browser) eller
hvis jeg uploader til en server med FP2000 ext. så forsvinder menuen...

Er der nogle der kan give mig en god grund til dette nummer ??

Den indsætter nedenstående kode i den tabel jeg vil have den inkluderede
fil:
<!--webbot bot="Include" U-Include="included/menu.htm" TAG="BODY" -->

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-06-02 19:03

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fil:
> <!--webbot bot="Include" U-Include="included/menu.htm" TAG="BODY" -->

Du må give os noget mere at gå efter, da det umiddelbart ser rigtigt ud. Fx.
et link til hvor problemet ligger.

Ulrik

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 02-06-02 19:09

eller

> Du må give os noget mere at gå efter, da det umiddelbart ser rigtigt ud.
Fx.
> et link til hvor problemet ligger.
-----

Ja selvfølgelig!

http://www.hp-elektronikmontage.dk/default1.htm

Serveren indsætter denne tekst i stedet for "menuen":

<!--webbot bot="Include" U-Include="included/menu.htm" TAG="BODY"
startspan --><!--webbot bot="Include" endspan i-checksum="0" -->

Den sidste kode er ikke genereret af mig, men er ét eller andet svar
serveren kommer med (det med checksummen)

For mit vedkommende burde alt virke, men er "included pages" en speciel
feature under FP-server extensions hos udbyderen, som man skal have
aktiveret, eller burde alt være indholdt når man vælger FP - SE. ?

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 03-06-02 09:52

> [...]
> feature under FP-server extensions hos udbyderen, som man skal have
> aktiveret, eller burde alt være indholdt når man vælger FP - SE. ?
Er der nogle der kan hjælpe mig?

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-06-02 22:15

> Er der nogle der kan hjælpe mig?

Viljen til hjælp er der, men ovennævnte link giver ikke pote...

Det er rigtigt at FP server extensions indsætter <!--webbot bot="Include"
endspan i-checksum="0" -->, men jeg har ikke set en checksum på 0 før, så et
eller andet er der galt. Og nu gætter jeg, da din side ikke kan vises, men
er du sikker på der er installeret FP2000 extensions på serveren?

Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-02 00:22

Mon, 3 Jun 2002 23:15:23 +0200, skrev "Ulrik Friis"
<ufjx@get2net.dk>:

>Viljen til hjælp er der, men ovennævnte link giver ikke pote...

Det er fordi, den hedder
<http://www.hp-elektronikmontage.dk/default1.html>

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 04-06-02 15:13

> Det er fordi, den hedder
> <http://www.hp-elektronikmontage.dk/default1.html>
-----
Jeg har prøvet med alle muligt extensions, for at håbe på at det ville
virke.. - jeg beklager at jeg har rettet, uden at rette "tilbage".

Problemet er lige netop at den angiver en checksum=0 og andre sites jeg har
kigget på har en forskellig checksum.

FP extensions virker på serveren, da jeg kan uploade via FP og formularer
virker m.v.

Et par andre sites jeg har være inde og smugkigge på har i den fil de
inkluderer: html, body samt head tags i dokumentet, hvor jeg blot har rå
HTML-kode... - det burde da ikke kunne give problemer...? (øhhhh...)

Hvorfor f..... inkluderer den ikke siderne, når det virker i FP´s
preview...?

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-06-02 13:10

> [...]

Det her link er da ikke anderledes end det første, Knud? Eller hva'...

> Et par andre sites jeg har være inde og smugkigge på har i den fil de
> inkluderer: html, body samt head tags i dokumentet, hvor jeg blot har rå
> HTML-kode... - det burde da ikke kunne give problemer...? (øhhhh...)

Jeg har mange sider med <!--webbot bot="Include"
U-Include="vituelmappe/fil.htm" TAG="BODY" startspan --> afsluttende med
<!--webbot bot="Include" endspan i-checksum="xyzxyz" -->. Og når disse sider
vises i en browser (fra serveren) står der kun den kode, som står imellem
det pågældende html dokuments body tags.

I html visniongen i FrontPage skal der kun stå <!--webbot bot="Include"
U-Include="../virtuelmappe/fil_top.htm" TAG="BODY" -->

Igen - dit link virker ikke - så det...

Ulrik

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 07-06-02 13:51

> [...]
>
> I html visniongen i FrontPage skal der kun stå <!--webbot bot="Include"
> U-Include="../virtuelmappe/fil_top.htm" TAG="BODY" -->

Jeg har været nødt til at kopiere menuen i hver side (kun 5-6 sider), men
det er brandærgeligt. Den viser også koden som du beskriver i
HTML-visningen, men på serveren lægger den et END-tag på, der stadig har en
checksum=0... Jeg har haft kontakt til et par andre sites der anvender
include via FP og de har også gjort som mig, men deres site virker...
(Tiscali), det site jeg er ved at lave er hostet gennem nettonet.dk og deres
support kan heller ikke svare mig, så pis og lort! (sorry)

Det er umiddelbart et serverproblem - jeg er blot i tvivl om det er en
"ekstra" feature på en FP ext. der skal kunne flette filer ? - eller om en
"standard" FP2000 Ext. burde kunne gøre det...

Man skal åbenbart være opmærksom på om denne feature understøttes af
udbyderen, selvom de skriver at der er server extensions (som man også
betaler for).

---
Med venlig hilsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-02 15:56

Fri, 7 Jun 2002 14:10:00 +0200, skrev "Ulrik Friis"
<ufjx@get2net.dk>:

>Det her link er da ikke anderledes end det første, Knud? Eller hva'...

Jo, det der blev postet var
http://www.hp-elektronikmontage.dk/default1.htm

Browseren kan ikke finde siden, når man ikke skriver den
filextension og der er i så henseende forskel på om denne er htm
eller html.
At det så er ligegyldigt, hvad man bruger er en anden ting, men
man skal skrive den rigtige endelse.