Hvordan finder man en ordentlig advokat
Fra : Stig

Dato : 01-06-02 17:27

Hej,

Jeg har nok brug for en advokat med kendskab til entreprenører og
forsikringssager til en sag der er vokset mig over hovedet. Jeg har
ikke ligefrem de bedste erfaringer med håndværkere og andet godtfolk
valgt vilkårligt fra de gule sider. Så jeg spørger høfligst her,
hvordan man kan finde en ordentligt advokat?

Hvilke spørgsmål skal/kan man stille vedkommende? Jeg mener, der er
måske noget om at man "giver" sagen til advikaten - og måske skal
betale erstatning til ham for tabt arbejdsfortjeneste, hvis pludselig
jeg ønsker at en anden skal føre sagen videre?

Hvad betingelser SKAL jeg gøre advokaten opmærksom på for ikke at
slavebinde mig - eller for at han skal opfatte mig som en åben
bankkonto, som man bare kan skrive vilkårlige regninger til?! Jeg er
programmør - ikke juridisk kyndig.

Hvilke økonomiske ting skal jeg spørge om?! Timeløn?! Kvalifikationer
(så bliver han vel sur) ?

Hvordan sikrer jeg mig at han er på min side - og ikke bare på et
eller andet tidspunkt "vender om" og siger at jeg selv er skyld i
situationen og at han vil afslutte sagen (og stryge fortjenesten)? Må
jeg opgive advokatens navn her i en diskussionsgruppe og høre om der
er nogen som har haft dårlige oplevelser med vedkommende? Eller er det
kriminelt.

Jeg er 35 år og dette er min første forsikrings sag. Her er blevet
lavet ting som jeg ikke har godkendt - og der sendes regninger til mig
som jeg ikke forstår. For et par år siden installerede nogle
håndværkere en vandvarmebeholder til 26.000 incl moms (næsten som et
naturgasfyr incl. vandvarmer) og sendte stadig nye regninger 3 mdr.
EFTER jeg havde betalt en hovedopgørelse. Og jeg følte mig endog truet
af håndværkeren da jeg ringede til ham. Vandvarmeren holdt endog op
med at virke efter et par måneder... Og den virker stadig ikke
ordentligt i dag. Helt ærligt. Er det altid så svært at kommunikere
med håndværkere?!

Venligt... ethvert råd er velkommen - hvordan kontakter man en advokat
og slipper levende fra det?!

Hjælp..!

mvh

Stig V.

Fra : Peter G C

Dato : 02-06-02 10:51

Stig <stgv@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Venligt... ethvert råd er velkommen - hvordan kontakter man en advokat
> og slipper levende fra det?!

Hvor i landet bor du?

Ellers kig på: http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#3.4 og www.advokey.dk

/Peter