ansvar vs ansvar + kasko
Fra : Christian Knudsen

Dato : 01-06-02 16:03

hej ng

Jeg står og overvejer en ny mc til næste år, men da jeg var så uheldig at
vælte sidste efterår pga en forhjulsblokade, og så dum at bruge min kasko,
rykkede jeg helt ned på pristrin 1. Til næste sæson er jeg på trin 2,
hvilket stadig betyder meget høje præmier....
Jeg har overvejet en sv650/cbr600/rf600 - noget i den stil til næste år, men
jeg har overhovedet ikke råd til kaskoen på dem. Sv'eren som er den
billigste for mig (hos top dk) koster 25.000 incl kasko, og de andre ligger
over 40.000. Jeg regner med at bruge ca 60-70k på cyklen, hvilket jeg
allerede har nu, men jeg er ikke sikker på at jeg kan/gider bruge 25.000 på
kasko om året.
Kan det svare sig kun at køre med ansvar - hvad skal man veje mod hinanden?

Jeg har fået at vide, at der er meget der skal smadres, før det kan betale
sig at bruge sin kasko, så det jeg frygter mest, vil umiddelbart være
tyveri. Hvor meget skal man frygte det hvis jeg f.eks anskaffer mig en sv'er
(gerne med larmepotte), som nok lyder mest økonomisk fornuftigt pt???

mvmch christian

Jeg har ikke noget imod at ringe rundt til en masse forsikringsselskaber for
at høre priser, hvis der er andre der er bedre end topdk (det er der helt
sikkert).
Hvilke andre forsikringsselskaber kan være gode at forhøre sig hos.
Jeg er 20 (bliver 21 til marts), har haft kort siden maj 2001, og en skade i
sept 2001, og bor i "dejlige" 3520 Farum ....(findes der evt en rabatordning
til os stakkels farumborgere..??? suk)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 01-06-02 16:05

er der evt nogle foreninger eller andet spændende dert kan være en god ide
at melde sig ind i??? ejg er medlem af IDA, hvis det gør nogen ændring.

christian

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-06-02 18:01

Så kan du måske prøve Tryg, nogen siger at deres priser er blevet bedre.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Makro

Dato : 01-06-02 16:21

On Sat, 1 Jun 2002 17:02:53 +0200, "Christian Knudsen"
<dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote:

>Kan det svare sig kun at køre med ansvar - hvad skal man veje mod hinanden?
Hvis du køber en gammel MC, kan den ikke sælges i udlandet, så det er
tyverisikring 1. Hvis den så også er lidt hærget, godt låst, og har en
alarm med rystesensor, så er du rigtig godt sikret. Og så kan du spare
kaskoen.
Kaskoen bruger man alligevel kun ved "nær totalskade"-eller-værre,
samt ved tyveri.

Har selv kasko på min Viffer, men jeg er også i Runa
Ikke om jeg ville give 8-12.000/året (prisen i TopDK) i kasko for en
ældre MC, der i dag kan købes for 50-60.000 kr.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Jørgen Winther

Dato : 01-06-02 21:32

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
> Hvis du køber en gammel MC, kan den ikke sælges i udlandet, så det er
> tyverisikring 1.

Det skal du nu ikke være så sikker på! I øjeblikket behandles et lovforslag,
der skal gøre det muligt at få refunderet registreringsafgiften på et
motorkøretøj, når det eksporteres ud af Danmark. Men naturligvis bliver det
jo nok lidt ekstra besværligt at få refunderet afgiften på en stjålet mc...

--
Jørgen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-06-02 16:23

> [...]

> kasko om året.
> Kan det svare sig kun at køre med ansvar - hvad skal man veje mod

Sålænge den ikke bliver stjålet, kan det nok ikke svare sig.

Hvad er det lige du er bange for?

Fra : Michael K. S.

Dato : 01-06-02 16:44

On Sat, 1 Jun 2002 17:02:53 +0200, "Christian Knudsen"
<dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har fået at vide, at der er meget der skal smadres, før det kan betale
>sig at bruge sin kasko

Det er også rigtigt,det man skal være mest nervøs for er naturligvis
stellet,da afgiften følger dette.Selvfølgelig afhænger det noget af
hvad du vælger,men lad os nu nu f.eks sige at du købte en 92-94
CBR600F2'er til 60-70 kkr,så kan du aldrig nogensinde ødelægge den for
mere end ca. 20 kkr,forudsat at du kan lave lidt selv og stellet er
intakt (eller kan rettes),for det er nogenlunde hvad en _hel_ tysk
donorcykel ville koste....og med mindre du smadrede den godt og
grundigt sandsynligvis langt-langt mindre,man kan komme et godt stykke
vej med bare 10 kkr.

-M

Fra : Brian Lænø

Dato : 01-06-02 17:22

"Christian Knudsen" skrev
> [...]

sv'er
> (gerne med larmepotte), som nok lyder mest økonomisk fornuftigt pt???

Køb hellere noget mindre/ældre.
Det er sjovere at bruge pengene på udstyr og træf m.m., end at give dem til
forsikringsselskabet.
Min personlige smertegrænse er omkring 5-6.000 for kasko, mere vil jeg ikke
forærer til et forsikringsselskab.
Jeg vil heller ikke tegne forsikring ved et selskab, der har 20% selvrisiko
ved tyveri.
Det kan godt betale sig at kontakte alle forsikringsselskaberne, for at
finde det billigeste sted.
Da jeg købte min cagiva ringede jeg rundt, priser lå imellem 16.000 og
3.300.
I dag kan jeg få den billigere ved Top Danmark, men de får ikke mig som
kunde, så længe de har de 20% selvrisiko ved tyveri.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 01-06-02 22:28

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg er 20 (bliver 21 til marts), har haft kort siden maj 2001, og en skade
> sept 2001, og bor i "dejlige" 3520 Farum ....(findes der evt en

Fair har en forsikring der hedder Ansvar + tyveri den skulle du tage at
kigge nærmere på!

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : RacerNiels

Dato : 02-06-02 23:21

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

[SNIP]

> Hvilke andre forsikringsselskaber kan være gode at forhøre sig hos.

Prøv Fair. De har "ansvar + tyveri" som jeg højst sansynligt hopper på.
Jeg har 3 år skadefri, 23 år og vil have en SV650. 5409kr skal jeg
smide. En Hornet er 925kr billigere og en TRX850 skal jeg være 26 for at
forsikre... go figure!

Prøv dem - de virker billige.

Niels

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-06-02 23:45

> [...]
> Jeg har 3 år skadefri, 23 år og vil have en SV650. 5409kr skal jeg
> smide. En Hornet er 925kr billigere og en TRX850 skal jeg være 26 for at

Jeps, da jeg ringede til dem for at få forsikret min XS400, da skulle de
have omkring 9500,- (ja!) for ansvar alene.. Go figure that.

21 år, ingen anc. og motorcykel fra '83.

Hun var næsten bange for at fortælle mig prisen, sjovt nok.
Som i nok kan regne ud, så ringede jeg hurtigt videre til det næste
forsikringsselskab.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Foobar

Dato : 04-06-02 12:35

> Prøv Fair. De har "ansvar + tyveri" som jeg højst sansynligt hopper på.

Jeg har en CBR600F2 fra '93 som de ikke ville lave den ordning på
overhovedet...

> Prøv dem - de virker billige.

Til gengæld ville de gerne kaskoforsikre den, selvom den venlige dame i
telefonen (meget forståeligt!) var helt flov over at skulle sige, hvad det
kostede! Præmien pr. år for kasko andrager: Dkr 50.000. *Gisp og ralle!*

- Er ikke lige helt sikker på hvor billig jeg synes de er...

Claus (glad Runa-kunde, som slap ind lige inden "The Big Ban"...)

Fra : Jørgen Winther

Dato : 04-06-02 12:53

"Foobar" <intet@navn.com> wrote in message
> Claus (glad Runa-kunde, som slap ind lige inden "The Big Ban"...)

Big Ban - *LOL* - det er nok den helt rigtige betegnelse

--
Jørgen (slap også ind, men ikke med den nye mc - øv!)

Fra : Jens E Jensen

Dato : 05-06-02 10:12

er det muligt at forsikre sin motorcykel gennem fx. et tysk selskab. der er
priserne ihvertfald ikke nær så høje som her...