WM i fodbold 1986
Fra : Kristian

Dato : 01-06-02 14:27

Optaktsmusikken til DR's udsendelser under wm i mexico i 1986 søges.
Er der mon nogen der kan hjælpe mig med, hvem der havde lavet musikken og
hvad den hed?

Kristian

Fra : OleK

Dato : 01-06-02 21:33

Ffølge pladens omslag, skulle denne være den officielle DR-sang:
Bo Bendixen: Mexico 86
Mvh
Ole

Fra : ole damgaard

Dato : 03-06-02 13:59

"OleK" <ole.kristiansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ffølge pladens omslag, skulle denne være den officielle DR-sang:
> Bo Bendixen: Mexico 86
> Mvh
> Ole

Kære Ole.
Jeg husker det ikke i detaljer, men jeg tror ikke på, at det var Bo
Bendixens udgave, der blev benyttet til optaktudsendelserne. Som oftest ved
den slags arrangementer havde arrangørerne osse bestilt pompøs orkestermusik
til VM-showet. Det blev Cosmopolitan Orchestra, der leverede musikken - og
lavede en speciel LP med al musikken - primært målrettet til alverdens
TV-stationer. Her var forskellige udgaver til div. lande - Danmarks udgave
hedder Opus 8. Men den indeholdt osse en generel, officiel VM-tune, Mexico
86. Musikken var lavet af Juan Carlos Abara og Francisco Curiel. Men ikke
nok med det: Keld Heick skrev en dansk tekst til denne og den blev indsunget
af Bo Bendixen. Men som sagt: Jeg tror snarere, det har været den pompøse
orkestermusik fremfor Bo Bendixen, der har optrådt som intro til
udsendelserne.
mvh ole d.