Pimbolte
Fra : Brian

Dato : 01-06-02 09:51

Gode råd til at fjerne Pimbolte der er knækket (UPS) og som sidder fast i
motorblokken.(Grundet rust). Der stikker mellem 4 og 7 cm. op... sååå der er
da lidt at tage fat i. Men der sker ikke rigtigt noget..
Anyone??

Brian

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-06-02 10:27

> [...]
er
> da lidt at tage fat i. Men der sker ikke rigtigt noget..

man kan bore bolten ud, sætte en helikoy i, og så sætte en ny pindbolt i.
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 01-06-02 11:33

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> [...]
> Thomas
> XJ600s div ´96
> "(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Slib på hver side med en fil (..eller vinkelsliber, hvis du er sej , og
brug en svensknøgle.

Kenneth
R1

Fra : Freddy Lang

Dato : 01-06-02 11:23

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> der

> Slib på hver side med en fil (..eller vinkelsliber, hvis du er sej , og
> brug en svensknøgle.

Hvis du har mulighed for det, så opvarm motorblokken (cylindervæggen) med en
forsigtig flamme fra en skærebrænder/gas & ilt svejser eller lignende. Det
får materielet til at udvide sig, og derved løsne sig rundt om det der er
tilbage af bolten.

Mvh
Freddy
SV 650 S
"Bikers don't die... they get killed"

Fra : Søren Jim

Dato : 01-06-02 10:33

Gode råd til at fjerne Pimbolte der er knækket (UPS) og som sidder
fast i motorblokken.(Grundet rust). Der stikker mellem 4 og 7 cm. op...
sååå

Snip !

Hejsa Man kan jo også investerer i en top der er beregnet til sådan noget,
jeg har nogle toppe der bruges
til at tage pind bolte ud med, noget med 3 koniske ruller som går at jo mere
du trækker jo mere klemmer den om pinden
(sagde jeg virkelig det !)
Mvh Søren CBR1000F

Fra : Brian

Dato : 01-06-02 12:30

Tak for de mange gode råd. Søren... jeg kommer lige forbi og henter den der
top,for det lyder da som om jeg lige kan låne den... *GG*

NÅ ikke.
Prøver den med filen og nøglen først...
Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-06-02 20:00

Brian wrote:

> Tak for de mange gode råd. Søren... jeg kommer lige forbi og henter den der
> top,for det lyder da som om jeg lige kan låne den... *GG*
>
> NÅ ikke.
> Prøver den med filen og nøglen først...

Må man spørge om hvad der galt med en god rørtang?.

Ib Jakobsen

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 03-06-02 10:25

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> da lidt at tage fat i. Men der sker ikke rigtigt noget..

Bad den i WD-40.
Så skruer du to møtrikker på.
Hold den yderste fast, og spænd den inderste up til den.
derefter drejer du den inderste ud, og pindbolten skulle følge med.

--
Jesper Hvalsøe
GS 750