Når manden mister lysten til sex...
Fra : Line Pedersen

Dato : 01-06-02 08:39

Ja, hvad gør man så?
Min kæreste har mistet lysten til sex. Han ved ikke hvorfor, siger han, men
jeg kan da ikke lade være med at tænke på, om det har noget med mig at gøre.
Tænder han ikke på mig mere? Elsker han mig ikke? Er jeg for kedelig? Ønsker
han noget andet i vores forhold? Osv.
Jeg har valgt helt at lade ham være på den seksuelle front. Jeg lægger ikke
op til sex (gjorde jeg nu heller ikke så meget før, da jeg har nogle
psykiske problemer pga. seksuelt overgreb i barndommen), jeg forlanger ikke
sex, jeg anklager ham ikke for ikke at ville have sex, osv.
Er der andet, man kan gøre? Vi har egentlig ikke snakket rigtig om det. Han
har bare konstateret, at sådan er det, da jeg afkrævede ham et svar...

Med venlig hilsen
Line

Fra : Mic

Dato : 01-06-02 11:20

Hej Line....

> [...]
Han
> har bare konstateret, at sådan er det, da jeg afkrævede ham et svar...

Nu ved jeg jo så ikke hvor længe I har været sammen, om der er børn med i
spillet osv, men for mig at se virker det unægteligt som om han er kørt
grundigt fast i jeres forhold, og egentlig bare vil ud af det og måske
prøver stille og roligt at skubbe det i den retning.
Han HAR lyst til sex, for det har ALLE mænd på den ene eller den anden måde.
Problemet her er vist at han ikke har lyst til sex med DIG. Eller ikke VIL
have lyst til sex med dig, af årsager der ikke tydeligt fremgår.
Umiddelbart er det eneste fornuftige at gøre (efter min mening), at stille
tingene på højkant, tage debatten om det, og følge konsekvenserne af det. DU
har ikke lyst til at blive i et sexløst forhold, uagtet hvor højt du så end
måtte elske ham, og HAN bliver nødt til at tage stilling til at det er et
problem, uanset om han har lyst eller ej. Og hvis den diskussion får jeres
forhold til at gå op i limningen, så er det ikke et langtidsholdbart forhold
alligevel.
Hårdt og brutalt, men uretfærdigt, I know, men sådan ser jeg nu engang denne
situation.

Mic

Fra : Ghita

Dato : 01-06-02 16:46

"Mic" <mico@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Mic

> [...]
> er kørt grundigt fast i jeres forhold, og egentlig bare vil ud af det
> og måske prøver stille og roligt at skubbe det i den retning.

Hvis det er årsagen forstår jeg ikke hvorfor han så ikke bare går sin vej,
men det er måske en "mandeting" ?

--
Ghita

- Må vi få masser af sol i dag
om guderne vil og bukserne holder........

Fra : Mic

Dato : 01-06-02 19:10

> Hvis det er årsagen forstår jeg ikke hvorfor han så ikke bare går sin vej,
> men det er måske en "mandeting" ?

Næh. Kvinder gør nøjagtigt det samme, blot med modsat fortegn. Så det er
nærmere en "kyllingeting".....

Mic

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 01-06-02 17:52

Jeg må sige, at jeg er stært uenig. Der kan være tusindvis af grunde - fx
den enkelte, at han har problemer med rejsningen. Men det er nok en god idé
at få talt ud om, hvorfor han ikke har lyst.Måske ved han det ikke helt
selv?

Fra : Mr Eleganza

Dato : 01-06-02 18:02

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
idé
| at få talt ud om, hvorfor han ikke har lyst.Måske ved han det ikke helt

Selv finder jeg at hvor meget lyst jeg har, har en hel del at gøre med hvor
aktiv jeg ellers er.
Dvs, hvis jeg har været doven i et stykke tid og ikke har lagt mærke til at
jeg har taget vægt på, så mister jeg den energi jeg kunne have brugt på
min kæreste. Men hvis jeg er i en periode hvor min vægt er blevet holdt
nede og jeg er så'n 'nogen lunde' slank så er der straks mere gang i mig.
Håber det hjælper, thi det ville da være nemt at klare hvis det var det
der var problemet.
--
Servus,
Mr Eleganza

Fra : Line Pedersen

Dato : 02-06-02 21:02

> [...]
> nede og jeg er så'n 'nogen lunde' slank så er der straks mere gang i mig.
> Håber det hjælper, thi det ville da være nemt at klare hvis det var det

Tja, jeg kan kun sige, at han er en stærkt doven mand. Især hjemme. Han er
energisk osv. på jobbet, men falder ligesom sammen, når han kommer hjem.
Hans vægt svinger - så vidt jeg ved - kun nogle få kilo op og ned. Så
egentlig kan jeg ikke helt se, at det skulle være problemet. Men man ved jo
aldrig.

Med venlig hilsen
Line

Fra : Mic

Dato : 01-06-02 19:11

> [...]
idé
> at få talt ud om, hvorfor han ikke har lyst.Måske ved han det ikke helt

Du kan være ligeså stærkt uenig du lyster. Det er MIN vurdering af den
beskrevne situation. Om den er korrekt eller ej, kan kun tiden (og nogle
flere informationer) vise....

Mic

Fra : Line Pedersen

Dato : 02-06-02 21:00

> [...]
idé
> at få talt ud om, hvorfor han ikke har lyst.Måske ved han det ikke helt

Ifølge ham selv, kender han ikke årsagen. Grunden til, at vi nok ikke har
snakket yderligere om det, er, at jeg ligesom trak følehornene til mig, da
han sagde, at han ikke havde lyst til sex lige i tiden. Jeg havde ligesom
brug for at "tygge" lidt på det...

Med venlig hilsen
Line

Fra : Line Pedersen

Dato : 02-06-02 20:58

> [...]
> grundigt fast i jeres forhold, og egentlig bare vil ud af det og måske
> prøver stille og roligt at skubbe det i den retning.<

Vi har været sammen i et års tid, og han har en søn på 2 år fra hans
tidligere forhold, som vi har fem dage hver anden uge...

> [...]
> Problemet her er vist at han ikke har lyst til sex med DIG. Eller ikke VIL
> have lyst til sex med dig, af årsager der ikke tydeligt fremgår <

Så er det jo, at jeg ikke lige forstår, hvorfor manden ikke siger det til
mig, da jeg konfronterer ham med, at jeg synes, at vores sexliv er gået i
stå??? Han kender mig og ved, at jeg ikke er højtråbende eller typen, som
laver en vildt dramatisk scene... Hvor svært kan det så være? (Ved godt, at
det kan ingen herinde af gode grunde svare på).

Med venlig hilsen
Line...

P.S. En anden lille ting (der kommer jo flere og flere informationer frem om
vores forhold efterhånden som debatten udvikler sig)... Hvis han er kørt
fast i vores forhold og bare vil ud af det, hvordan kan det så egentlig
være, at han nærmest står på hovedet for at gøre tingene gode igen, hvis han
kan mærke, at han har såret mig?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-02 22:10

On Sun, 2 Jun 2002 21:57:45 +0200,
Line Pedersen <line@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> være, at han nærmest står på hovedet for at gøre tingene gode igen, hvis han

Det er muligt at han er en af dem der er angst for at komme til
at bo alene. De findes også. Så du bliver muligvis dumpet når han
har fundet den næste.

Jeg kender da nogle stykker som vælger at blive i forholdet, fordi
de ikke tør tage risikioen det er at stoppe og finde en ny.

Man skal ikke brænde broerne efter sig før man har bygget en ny :)

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Jacob Jensen

Dato : 03-06-02 13:10

> Man skal ikke brænde broerne efter sig før man har bygget en ny :)

øhh.. sådan er det da vist ikke hva?

I det hele taget synes jeg alle svar på dette indlæg har haft en meget
negativ indstilling. Det kan jo være mange andre ting end at han ikke vil
have hende mere.

Fra : Anita

Dato : 03-06-02 13:26

"Jacob Jensen" skrev

Hej Jacob

> øhh.. sådan er det da vist ikke hva?
>
> I det hele taget synes jeg alle svar på dette indlæg har haft en meget
> negativ indstilling. Det kan jo være mange andre ting end at han ikke vil
> have hende mere.

Helt enig. Men så må fyren jo melde klart ud, så pigen ved hvor hun står.
Hvis han VIRKELIG ikke har nogen ide om, hvad der er baggrund for den
manglende lyst kan han stadig melde ud at "Jeg ved ikke hvorfor jeg
pludselig ikke har lyst, men jeg vil gerne prøve at finde ud af det" Dermed
kan de i fællesskab prøve at finde baggrund og løsning på problemet.

Det løser i hvert fald ikke noget, bare at slå det hen.

Venligst Anita

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-02 19:07

"Line Pedersen" <line@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Ja, hvad gør man så?
Man kan sige, som der stod i Baden Powels spejderbog "Der er andre værdier i
livet end sex"
Eller man kan snakke og lege og søge at få ny fælles fantasier til at opstå.

> Min kæreste har mistet lysten til sex. Han ved ikke hvorfor, siger han,
men
> jeg kan da ikke lade være med at tænke på, om det har noget med mig at
gøre.

Mænd er til afveksling og erobring og at-få-børn.
Det er såre naturligt at der elskes lige så meget pr måned mens sådant
spændende nyt er på tapetet, som i et år senere i parforholdet.

> Tænder han ikke på mig mere? Elsker han mig ikke? Er jeg for kedelig?
Ønsker
> han noget andet i vores forhold? Osv.

nej, måske, ja, ja

> [...]
ikke
> sex, jeg anklager ham ikke for ikke at ville have sex, osv.

Du er et geni at du ikke anklager. Gid flere var som du.

> Er der andet, man kan gøre? Vi har egentlig ikke snakket rigtig om det.
Han
> har bare konstateret, at sådan er det, da jeg afkrævede ham et svar...

Hvis jeg var glad for ham (og pige), ville jeg lave en god middag og spørge
hvad han tænder på når han onanerer, og be om at se hans yndlingsporn og
finde noget du kan få sjælen med i og som kan friste ham, og så afprøve -
incl sm-scenarier, hjælpemidler og sære stillinger.

Så fungerer det måske 3 måneder igen...

Fra : Henning

Dato : 02-06-02 17:49

Line Pedersen wrote:

Hej Line

> Ja, hvad gør man så?
> Min kæreste har mistet lysten til sex.

Hvor gamle er I?
Hvor længe har forholdet bestået?
Er der sket noget for nyligt, der har
indflydelse på jeres forhold? ( graviditet,
nyt arbejde, flyttet sammen etc.)
Er du mere udfarende/udadvendt end han?

Det kan der være mange årsager til og kan være
utrolig svært at få i gang igen, hvis det er gået
i stå.
Den første forusætning er at der indledes en dialog
hvor tingene bliver lagt frem i lyset og man sammen
finder nogle løsningsmodeller, som kan være aftaler
om f. eks. petting med samleje forbud, skiftes
til at forfører hinanden så den der udtrykker mindst
behov " tvinges" til at tænke i seksuelle baner for
at opfylde sin del af aftalen.
At du ikke konfrontere ham med dine behov og
længsel efter hans nærhed, løser ikke problemet,
det sker der ikke nogen posetiv udvikling ved.

Der kan ske 2 ting, han forlader dig, eller han vil
forsøge at finde sammen med dig igen.

Et udækket seksuelt behov i et forhold, kan give
årelange depressioner, så gør noget ved det hurtigst
muligt ( Have been there )

MVH
Henning

Fra : Line Pedersen

Dato : 02-06-02 21:09

> [...]
> indflydelse på jeres forhold? ( graviditet,
> nyt arbejde, flyttet sammen etc.)
> Er du mere udfarende/udadvendt end han? <

Jeg er 28, og han er 34. Vi har været sammen i et års tid nu. Vi flyttede
permanent sammen for en måneds tid siden (dvs. jeg flyttede adresse og alle
mine ting over til ham). Før det havde vi boet sammen i ½ år, hvor jeg dog
stadig havde min lejlighed i den anden ende af landet.
Jeg vil ikke sige, at jeg er mere udfarende/udadvendt end ham. Men det er
nok oftest mig, som skal noget om aftenen, hvor han hellere vil sidde hjemme
og surfe på Internettet og chatte.

> Det kan der være mange årsager til og kan være
> utrolig svært at få i gang igen, hvis det er gået
> i stå <

Ved jeg alt om, da jeg i mit tidligere forhold prøvede at have sex én gang
på fire år...
Et eller andet sted har jeg jo nok en lille idé om, hvad der egentlig er
galt med ham, men da jeg ikke ønsker at udlevere ham yderligere herinde, end
jeg i forvejen har gjort, så... Det, der egentlig gjorde, at jeg skrev dette
debatoplæg, var, at jeg ville høre andre mænds syn på sagen. Jeg ville høre
deres udlægning af, hvad der for dem at se, var galt...
Jeg må sige, at jeg har fået alsidige svar... Så nu må jeg jo nok i
tænkeboks igen for at finde ud af, hvad mit næste skridt bliver...

Med venlig hilsen
Line

P.S. Den med depressionen kender jeg godt... Men da jeg er depressiv i
forvejen af andre årsager, kan det jo næppe blive værre af mangel på sex og
komunikation

Fra : Line Pedersen

Dato : 03-06-02 17:51

Fra : Mic

Dato : 03-06-02 19:29

> Vi har været sammen i et års tid, og han har en søn på 2 år fra hans
> tidligere forhold, som vi har fem dage hver anden uge...

OK. Altså ingen nytilkomne unger, der kan vælte bileldet....

> Så er det jo, at jeg ikke lige forstår, hvorfor manden ikke siger det til
> mig, da jeg konfronterer ham med, at jeg synes, at vores sexliv er gået i
> stå???

Han er en kylling? Konfliktsky? Eller føler måske at han er nødt til at leve
op til en hel masse? Jeg læste i en anden post i tråden at I næsten lige er
rykket sammen, så måske er han gået i panik over at det SLET ikke er det han
vil alligevel???

> [...]
at
> det kan ingen herinde af gode grunde svare på).

MEGET forbandet svært. Især hvis han ikke aner hvad, hvorfor og hvordan.....

Skyldfølelse?

Mic