MC for folk med lange ben
Fra : Allan Nielsen

Dato : 01-06-02 00:21

Hej gruppe
Nu havde man gået og drømt om en Suzuki RF, og så kom dagen endelig hvor man
skulle prøve dyret, men ak der var mindre benplads på den, end der er på min
Yamaha RD. Den kørte ellers godt, men hvis man bliver krøbling af at sidde
på den i længre tid så kan det sku være lige meget. Jeg er 192 og havde ikke
troet at den højde skulle blive noget problem, men det blev den altså.
Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?
mvh'
Allan Nielsen

Fra : Morten Dybdal

Dato : 01-06-02 01:27

Allan Nielsen wrote:
> [...]
> troet at den højde skulle blive noget problem, men det blev den altså.
> Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?

Jeg kan huske fra en test (TN?) at netop RF modellerne har en meget
usædvanlig siddestilling, med kort afstand til fodhvilerne og langt til
håndtagene.
Med det i mente, burde nok ikke være svært at finde noget bedre.

--
Morten Dybdal

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-06-02 01:30

"Allan Nielsen" <abn@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> troet at den højde skulle blive noget problem, men det blev den altså.
> Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?

Der var flere på mit mc-hold sidste sommer som var omtrent lige så høje som
dig og de havde ingen problemer på de XJ 600'ere de havde.

Hilsner,

Tony
Divvy 01'er

Fra : Janner

Dato : 01-06-02 06:05

Hey,

Er selv 190, Har tidligere engang kørt CBR 600 uden problem med benene ,
alternativt evt. en VFR 750

Onkel Jan
www.gugmc.dk

Fireblade 2002

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 01-06-02 06:52

> [...]
> troet at den højde skulle blive noget problem, men det blev den altså.
> Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?

Jeg er 185 kører Bandit600 uden problemer

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : S.G

Dato : 01-06-02 09:50

> [...]
> troet at den højde skulle blive noget problem, men det blev den altså.
> Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?

Jeg er 192 oxo, jeg har en RF600, jeg må indrømme jeg intet problem har.
Mine knæ stikker ikke over "det udformede" i tanken, jeg kan sagtens kører 5
timer uden at få ondt nogle steder osv
Jeg synes selv jeg sidder godt.
Har du meget lange ben? du har prøvet diverse sidestillinger på cyklen?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-06-02 10:49

Jeg kan godt sidde på både CBR600 og ZX6. Jeg er 193

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 01-06-02 14:07

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt sidde på både CBR600 og ZX6. Jeg er 193

En flok dværge er i.

Brian W.
" 203 cm. CB900F Med god kørerstilling."

Fra : Allan Nielsen

Dato : 01-06-02 14:25

> Jeg kan godt sidde på både CBR600 og ZX6. Jeg er 193
>
> En flok dværge er i.
>
> Brian W.
> " 203 cm. CB900F Med god kørerstilling."

Lad os småfolk være
Jeg har lige siddet og kigget på flere 600 ccm maskiner, hvad med kawazaki
ZZR fra 1996 er der god plads på dem, og er denne model iøvrigt noget værd?
mvh
Allan Nielsen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 01-06-02 15:31

> [...]
> Jeg har lige siddet og kigget på flere 600 ccm maskiner, hvad med kawazaki
> ZZR fra 1996 er der god plads på dem, og er denne model iøvrigt noget

Jeg havde en kammy som havde en ZZR600, og han kunne sagtens sidde på den,
og han er 195 cm.

Jeg sidder udmærket på min R1'er, men jeg er jo også mindre end dværgvækst

Kenneth (178cm)
R1

Fra : Allan Nielsen

Dato : 01-06-02 16:14

> [...]
> og han er 195 cm.
>
> Jeg sidder udmærket på min R1'er, men jeg er jo også mindre end dværgvækst

Det skal måske lige siges at det jeg leder efter er noget sport/touring 600
ccm til 60000-70000 kroner.
mvh
Allan Nielsen

Fra : Peter J

Dato : 01-06-02 20:37

> den,

> Det skal måske lige siges at det jeg leder efter er noget sport/touring
> [...]
Prøv med en ældre VFR 750 F, den skulle passe dig fint
Eller alternativt en CBR 1000 F, men den er måske for stor ?

Peter 180cm
CBR 1000 F med Sigma BC 800

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-06-02 20:02

"Allan Nielsen" <abn@kampsax.dtu.dk> writes:

> Hvilken sport/tourings-cykel i 600 ccm klassen er for folk med lange ben?
> mvh'

Nu er jeg selv 197cm og bruger bukser med 38" benlængde, så jeg ved
hvad du taler om - af dårlig erfaring.

Sukuki'erne har tendens til at have meget højt placerede fodpinde, i
forhold til Honda, Yamaha og Kawasaki.

Jeg har selv kørt rundt på en YZF600R ThunderCat i 4 år, uden
problemer. Jeg har lavet en anmeldelse af den på www.dmcn.dk. Det er
dog muligt at jeg er meget smidig, for jeg har ikke problemer med at
køre på hverken min R1 eller Polini'en.

Jeg ledte meget efter en cykel i netop 600cc klassen for 4-5 år siden,
og da fandt jeg ud af at jeg _ikke_ kunne sidde på den gamle Honda CBR
600F3 (den nye F4 er bedre på det punkt).

Held og lykke med det,

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)