benzin/el-kædesav ?
Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 01-06-02 00:05

Hej NG

Jeg har fået fat i noget birketræ, som jeg skal have savet op til
brændeovnen.
Jeg er meget i tvivl, om jeg skal købe en benzinkædesav, eller om jeg kan
nøjes med en lidt billgere elkædesav.
Har I nogen erfaringer med elkædesave?

Det jeg skal have savet er stammer på ca 25-30 cm i diameter.
Jeg regner ikke med at mit behov for kædesave, vil være stort fremover.

Hilsen

Kim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-06-02 02:25

> [...]
>
> Det jeg skal have savet er stammer på ca 25-30 cm i diameter.
> Jeg regner ikke med at mit behov for kædesave, vil være stort fremover.

Til brænde savning foretrækker jeg elsave, da de ofte er lettere. Men til
fældning foretrækker jeg benzinsave så man slipper for ledningen.
I dit tilfælde vil jeg mene at en rimelig god elsav er det bedste valg.
Det kan sjældent betale sig at købe en billig sav, også selv om man ikke
regner med at få meget brug for den.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 01-06-02 18:26

tak skal du have

Kim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-06-02 10:33

> [...]

I dit tilfælde vil jeg mene at en rimelig god elsav er det bedste valg.
Det kan sjældent betale sig at købe en billig sav, også selv om man ikke

PS. hvis mit svar optræder 2 gange undskylder jeg....
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lene Tullin Nielsen

Dato : 01-06-02 21:06

"Thomas N?gaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message news:<3cf894cf$0$74257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> I dit tilfælde vil jeg mene at en rimelig god elsav er det bedste valg.
> Det kan sjældent betale sig at købe en billig sav, også selv om man ikke

Vi har en Bosch Ake (etellerandet, 1700 W) den er god. Vi købte en
elkædesav fordi vi ikke regner med at skulle ud og fælde træer.
Den larmer ikke så meget som en benzindrevet og er nemmere at starte
(og billigere).

/Lene