Eudora til Mac OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 31-05-02 22:46

Siden ingen anden har fundet det værd at nævne, vil jeg da lige gøre
opmærksom på, at der forleden blev frigivet en endelig version af det
fantastiske e-mailprogram Eudora til Mac OS X. Det er Eudora 5.1.1, og
det kan hentes på <http://www.eudora.com>.
Nu er jeg i lidt af et dilemma. Som bekendt har jeg altid været
svoren tilhænger af Eudora, men siden mit skifte til Mac OS X, har jeg
brugt Apples egen Mail. Der er ingen tvivl om, at Eudora kan meget mere
end Mail. Spørgsmålet er bare, om jeg har brug for det. Jeg kan nu godt
lide, at man har mere kontrol over tingene i Eudora, og man ved præcis,
hvad der er kodet som hvad, og hvornår der er noget galt med en e-mail
rent teknisk.
På den anden side er Mail langt kønnere. Skriften er meget mere
glat, og selve programmet er meget pænere lavet. Selv om jeg går ind
for, at man sender i plain text, så kan jeg ikke lade være med at
beundre f.eks. nyhedsbrevene fra Apple, der sendes i HTML. De står bare
så flot i Mail, mens HTML bestemt ikke er Eudoras stærke side.
Til gengæld er jeg noget generet af, at min udbyder (UNI2) kun
vil lade mig lave mapper på min IMAP-konto som undermapper til Inbox.
Det kan Mail ikke rigtigt finde ud af. Den vil frygteligt geren lave en
mappe kaldet Slettede beskeder i "roden" og altså ikke under Inbox.
Nå, men jeg må vel lege lidt med begge programmerne.

Henrik Münster
Esbjerg