sådan nogle rødder!!
Fra : MM

Dato : 31-05-02 19:29

Ja det er altså rødder vi taler om her...Af alle mulige slags; en elmerod,
en kastanjerod, et par granrødder osv. Fælles for dem alle er, at de er
meget store, gamle og meget i vejen.
Er der nogen der har et lille tricks til hvordan man får dem til at rådne
eller forsvinde på en anden måde, uden at skulle frem med spade og økse? (
det har vi nemlig prøvet, men der er over 50 og det tog os en hel weekend at
fjerne 4 *GGG*)
Vi har også prøvet at dække dem helt til med jord, men det falder af i
regnen, og det der ikke falder af der, skal hunden nok få gravet væk...
Så altså udover det, er der så nogen der ved noget??

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-05-02 20:03

On Fri, 31 May 2002 20:28:31 +0200, "MM" <mivse@sol.dkxxx> wrote:

> [...]
>regnen, og det der ikke falder af der, skal hunden nok få gravet væk...
>Så altså udover det, er der så nogen der ved noget??

Dæk med noget som holder på fugtigheden... om det er jord, store planter
som skygger, krukker placeret på dem eller noget helt fjerde, det er
ikke så vigtigt. Er de fugtige så rådner de hurtigere.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-05-02 21:19

> Ja det er altså rødder vi taler om her...Af alle mulige slags; en elmerod,
> en kastanjerod, et par granrødder osv. Fælles for dem alle er, at de er
> meget store, gamle og meget i vejen.

Ild? Altså grav jorden væk, lad dem tørre i nogle måneder, og så lægges en
gang grillkul under. Der tændes op og brændes af i et par dage - så er de i
hvert fald under jordhøjde og er til at dække med jord og nye planeter.

Mvh Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-05-02 21:42

On Fri, 31 May 2002 22:18:52 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

> og nye planeter.

Er det ikke lige voldsomt nok? ))

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 31-05-02 23:39

MM wrote:

> [...]
> regnen, og det der ikke falder af der, skal hunden nok få gravet væk...
> Så altså udover det, er der så nogen der ved noget??

Du kan skære nogle store græstørv, og lægge oven på.
Vedben kan gro over alt.