Andet multimedie
bentjuul 3670
indsæt billede i billede?.
Fra : Søren Blom

Dato : 31-05-02 18:31

hej

Hvordan indsætter man et billede ind i et billede med Photoshop 6 ?

Forstået på den måde, at jeg har et billede som jeg have indsat en del af et
andet billede i, hvordan gøres det med Photoshop 6?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : $REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 18:54

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote

> [...]
et
> andet billede i, hvordan gøres det med Photoshop 6?

Den måske hurtigste vil være at åbne begge billeder i PS.
Kopiér derefter baggrundslaget i begge billeder ved at gå i layers paletten
og
trække det nedtonede lag (det med hængelåsen - det eneste der er) ned til
det lille new layer ikon i bunden af paletten (eller bare højreklikke på
lag og duplicate).
Efter du har besluttet hvilket billede du vil kopiere over, trækker du
herefter
det kopierede ikke-låste lag over i det andet billede ved at klikke på lag
og
holde knap inde mens du trækker.
Nå tager du så bare move tool (CTRL+V) og flytter det nye lag hvor
du nu vil ha' det.
Færdig' arbejde!

/_[NICK] ± X » ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Fra : $REMOTE_ADDR¨

Dato : 31-05-02 19:12

> Nå tager du så bare move tool (CTRL+V)...

Beklager, det skulle selvfølgelig have været (V) og ikke paste.

Fra : M Poll

Dato : 31-05-02 19:07

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
et
> andet billede i, hvordan gøres det med Photoshop 6?

Hej Søren

Hvis jeg har forstået dig rigtig, tager du og åbner begge billeder i PS,
Under window sætter du dem til tile. Stiller dig på billede 1 med move
tool(V) holder musen nede og flytter det over i billede 2 , Hvis du vil
have det til at blive flyttet over i midten af billede 2 holder du shift
nede samtidig med at du flytter.

Med venlig hilsen
Martin
www.martinpoll.dk