1450x1050/60 Hz - kan låst frekvens brydes~
Fra : lasse Dahl Andersen

Dato : 31-05-02 17:29

Hejsa,
Den "nye" opløsning på 1450x1050/60 Hz - er en låst frekvens til
notebooks - mit spørgsmål er så: Kan den brydes så man kan bruge opløsningen
på en ekstern skærm - blot med en højere frekvens?

Min eksterne skærm er en Sony G520 og mit notebook grafikkort er et ATI
Radeon Mobility 7500, 64 Mb DDR-ram (350 MHz).

Mvh
Lasse

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-06-02 00:05

"lasse Dahl Andersen" <l2sa@da.com> wrote in

> [...]
> notebooks - mit spørgsmål er så: Kan den brydes så man kan bruge
> opløsningen på en ekstern skærm - blot med en højere frekvens?

Prøv at kaste Powerstrip i maskinen og juster lidt frem og tilbage.
Er du iøvrigt sikker på at frekvensen er låst? Jeg har en bærbar med
ATi Rage mobility og jeg har også 1400x1050 opløsningen og mener da at
jeg ved valg af ekstern skærm kan vælge højere refresh rate - men har
ikke længere Windows på den - der er kun Linux, så jeg kan ikke lige
teste det.

Flemming

Fra : lasse Dahl Andersen

Dato : 02-06-02 12:18

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ved valg af ekstern skærm kan vælge højere refresh rate - men har
> ikke længere Windows på den - der er kun Linux, så jeg kan ikke lige

Hej Flemming,
tak for dit svar. Jeg har hentet Powerstrip, men kan ik finde ud af at ændre
det :( Ved du hvor jeg "låser" op for frekvensen?

Mvh
Lasse

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-06-02 19:11

> Hej Flemming,
> tak for dit svar. Jeg har hentet Powerstrip, men kan ik finde ud af at
ændre
> det :( Ved du hvor jeg "låser" op for frekvensen?

Det er desværre længe siden jeg sidst har været i Windows, og derfor også
længe siden jeg sidst har brugt Powerstrip. Men jeg mener der var en
checkbox / rullemenu hvor man kunne vælge factory defaults eller custom
eller noget i den stil.

Flemming