I/S selskab
Fra : Kim Beck

Dato : 09-02-01 12:06

Jeg har sammen med en anden et i/s firma.

Vi har hævet et beløb til privat brug, skal beløbet ikke fremgå af
resultatopgørelsen sådan at ,det fremgår før Resultat efter skat .
Eller skal det kun postes Private Hævninger i Passiver.

Håber det kan forstået,ellers må jeg på den igen

Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-02-01 08:25

Det beløb som hver interessent hæver ud af interessentskabet skal posteres
som hævning på den pågældende interessents egenkapitalkonto. Der skal med
andre ord foretages opgørelse af egenkapital primo + årets indskud - årets
hævninger = Egenkapital ultimo for hver interessent.

Med venlig hilsen

Mogens Knudsen, HD

Mogens Knudsen, registreret revisionsselskab ApS
Damgade 73, 6400 Sønderborg
tlf. 74 42 15 89, fax 74 42 15 69
E-mail: revisor@post10.tele.dk