Nokia 3410
Fra : VisseVasse

Dato : 31-05-02 14:39

Er denne telefon værd at stifte bekendtskab med?
Wanna-Save u. simlås til 799kr m. Telia Choice til 40kr pr. md.

/Jacob

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 31-05-02 19:11

"VisseVasse" <gunst@oncable.dk> wrote in message

> Er denne telefon værd at stifte bekendtskab med?
> Wanna-Save u. simlås til 799kr m. Telia Choice til 40kr pr. md.
>
> /Jacob

Den er veldig lik 3330 i utgangspunktet. Den som venter en revolusjon, blir
skuffet. Nokia velger heller å oppgradere en telefon som har solgt i bøtter
og spann.

Displayet er noe skarpere, men belysningen kunne vært noe kraftigere.
Tastene er til gjengjeld meget godt belyste. Tekststørrelsen er dynamisk, og
tilpasser seg automatisk. Men det er langt fra Ericssons displayer, som har
faste valg mellom ulike tekststørrelser.

Telefonen har Java, slik at man kan laste ned spill eller andre programmer
fra ulike steder på internett.
Utvalget er ikke så stort ennå, men det vil ta av i takt med at flere
telefoner etter hvert får java. Den har egne nedlastingsmenyer for
ringetoner og programmer. "Kalenderen" er som 3330, dvs huskelapper.
Vekkerfunksjonen er noe mer avansert, i og med at man kan velge de ukedagene
den skal ringe. Dermed slipper man å aktivere alarmen hver dag.
Batteritidene er de samme som for 3310/3330.

Utseendet er bedre enn 3310/3330, etter min mening. Baksidedekselet passer
også
til 3310/3330 eller omvendt.

Alt i alt er 3410 en grei telefon. Den har sine begrensninger, men i forhold
til målgruppen, holder den meget godt mål. Den er testvinner i kategorien
for begynnertelefoner på www.itavisen.no .

Forresten kan du laste ned manualen til 3410 i pdf
-format fra http://www.nokia.com/phones/usersguide/

Velg 3410 og språk. Der kan du lese om telefonen i detalj, før du evt.
kjøper den.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : JMo.

Dato : 31-05-02 20:20

On Fri, 31 May 2002 18:11:19 GMT, "Thorolv Valentinsen"
<tvpost@chello.no1234567> wrote:
> [...]
>tilpasser seg automatisk. Men det er langt fra Ericssons displayer, som har
>faste valg mellom ulike tekststørrelser.

Men nogle vil måske mene at tasterne ikke er helt så gode som 33xx -
de er mere bløde, og sidder ikke helt så højt. Så ikke helt perfekt
til SMS-freaks...

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 31-05-02 20:34

"JMo." <ns-sf_001@mohr.cx> wrote in message

> Men nogle vil måske mene at tasterne ikke er helt så gode som 33xx -
> de er mere bløde, og sidder ikke helt så højt. Så ikke helt perfekt
> til SMS-freaks...

Enig i det!

Mitt inntrykk er at tastene er noget hardere å trykke inn, men det kan jo
være positivt. 33xx er meget følsom for utilsiktede inntastinger, om en
ligger i en mobiltaske eller i lommen. Har man 33xx, er tastlås
obligatorisk.

Tastene på 33xx har en glattere, mer "metallisk" overflate, mens tastene på
3410 har mer friksjon, og tastene virkere bløtere, som du helt riktig
skriver. Dette er en smaksak.

Dersom man kun tenker komfort, er 33xx bedre, spesielt for SMS-freaks.

Mvh

Thorolv