Søger alternativ behandling for aphter (tr~
Fra : Zed

Dato : 31-05-02 14:25

En af mine venner lider af dette (blæner i munden) ..og lægen siger der ikke
kan gøres noget ved det.

Men er der noget man kan gøre? ..evt noget der bare afhjælper det lidt?

Mvh.
-Zed

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-05-02 18:57

"Zed" <zed@ihatespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siger der ikke
> kan gøres noget ved det.
>
> Men er der noget man kan gøre? ..evt noget der bare afhjælper

Jeg har selv lidt meget af det - og min tandlæge foreslog mig at
spise Longovital vitaminpiller, og tro mig - selv om han ikke har
"fidus" til alternativ behandling overhovedet, så hjalp det altså.

Idag spiser jeg longovital når blænerne begynder at komme igen-
sådan ca hver vinter.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : vendepunkt.dk

Dato : 01-06-02 09:39

ganske rigtigt ...
dog siger min læge OG tændlige at der også skal bruges zendium tandpaste ...
da det er kombinationen af urter og inzymer...!

og urterne kan også findes i herbalifes fiber/urte tablet...!

www.vendepunkt.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-06-02 22:55

"vendepunkt.dk" <info@vendepunkt> skrev i en meddelelse
> ganske rigtigt ...
> dog siger min læge OG tændlige at der også skal bruges zendium
tandpaste ...
> da det er kombinationen af urter og inzymer...!

jeg har aldrig brugt zendium tandpasta, og det virker fint uden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : MalgréTout

Dato : 02-06-02 08:30

> [...]
> kan gøres noget ved det.
>
> Men er der noget man kan gøre? ..evt noget der bare afhjælper det lidt?

Svaret på hans kvaler er, som andre skriver http://www.longovital.dk/

[citat start]
LongoVital in the prevention of recurrent aphthous ulceration
(LongoVital i forebyggelsen af blister (blegner, after) i munden)

Blister (blegner, after, aftøs stomatit) i munden er næst efter karies og parodontose den hyppigste sygdom i munden. Ca. 20% af
befolkningen lider i perioder af disse smertefulde sår i munden, som typisk varer 5-14 dage. De smertefulde sår gør det bl.a. svært
at tale og spise, hvorfor de i høj grad påvirker patienternes sociale adfærd.

LongoVital har i en videnskabelig undersøgelse på patienter med hyppige udbrud af blister i munden vist sig at være det første
bivirkningsfri præparat med en forebyggende virkning på sygdommen.

Undersøgelsen, der varede i 1 år, blev udført på 29 patienter, som i tilfældig rækkefølge fik LongoVital (LV) eller placebo
(snydepiller, kalktabletter) i 6 måneder. Efter 2 måneders indtagelse af LV faldt antallet af udbrud af blister markant i forhold
til indtagelse af placebo og dette i en sådan grad, at 1/3 af patienterne blev totalt fri for sårene.

LV viste sig også at have en langtidsvirkning i flere måneder efter, at patienterne var holdt op med at spise tabletterne. Hos den
gruppe, som fik LV de første 6 måneder af undersøgelsen, varede den forebyggende virkning på blister i munden i hele den
efterfølgende 6 måneders periode, hvor patienterne fik placebo.

Konklusion:
Daglig indtagelse af LongoVital i 2 måneder fører til en betydelig reduktion i antallet af blister og efter 6 måneders indtagelse
varer den forebyggende virkning i yderligere 6 måneder.

[citat slut]

Virker også (her i huset) mod gentagne tilfælde af halsbetændelse.

--

Venlig hilsen
MalgréTout