'99 BB indsprøjtning
Fra : assassin

Dato : 31-05-02 12:59

Hvordan man nemmest se om en Blackbird har indsprøjtning? Hvordan er
forskellen i det daglige ifht. en "alm" med karburatorer?

Fra : Kasper

Dato : 31-05-02 13:55

"assassin" skrev d. 31-05-02 12:59 dette indlæg :
> Hvordan man nemmest se om en Blackbird har indsprøjtning? Hvordan er
> forskellen i det daglige ifht. en "alm" med karburatorer?

Der står EFI på bagstykket under sædet, hvor der på den karburerede
model står DCBS eller sådan noget lign (mit monorack dækker for det)..

Herudover er krumtapsdækslerne farvet magnesiumgrå i stedet for sort,
holderen til de forreste bremseskiver er guldfarvet, og har syv
"dobbelteger" i modsætning til den karburerede models seks sorte
"dobbelteger".

Baglygten er ændret, så den er næsten lige så høj som den er bred - på
den karburerede model er den dobbelt så bred som høj, og så er der en
kontrollampe til indsprøjtningen på instrumentbrædtet på EFI´eren, HISS
startspærre omkring tændingsnøglehullet - og bremsegrebet er mere
aerodynamisk....det skulle vist være de mest synlige ændringer...

Hvis en karbureret model er dyset om (selv med st. udstødning), er der
ikke den store forskel til en med indsprøjtning..

Mvh,
Kasper
Super Blackbird (med karbs.)

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-05-02 17:23

> Hvordan man nemmest se om en Blackbird har indsprøjtning? Hvordan er
> forskellen i det daglige ifht. en "alm" med karburatorer?

Ved at den ikke har karburatorer? Sorry, ku' ikke lade være

Indsprøjtningsmodellen har jo dog stadig indsugningstragte, men de er lette
at kende fra karburatorer.

Mvh
Steen