Krypteret diskette
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 31-05-02 11:58

Hejsa

Er det muligt at krypetere nogle filer med PGP og lægge på en
diskette, og så kunne åbne dem på min pc på arbejdet uden at der er
installeret PGP på den?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-05-02 10:21

Jesper L Hansen <lismoes@hotmail.com> writes:

> Er det muligt at krypetere nogle filer med PGP og lægge på en
> diskette, og så kunne åbne dem på min pc på arbejdet uden at der er
> installeret PGP på den?

Det lyder til at det du vil have er selvdekrypterende filer med god
kryptografisk styrke.

Hvis PGP ikke er installeret på udpakningsmaskinen, så gætter jeg på
at din secret key heller ikke ligger der, så du vil nok blot bruge
konventionel kryptering. I det tilfælde er det vel ikke nødvendigt at
bruge PGP.

Jeg antager at din pc på arbejdet kører en eller anden slags Windows,
og at du måske ikke har lov til at installere programmer (hvorfor ikke
installere PGP ellers :).

Du kan kigge på Cryptomathic's File2File krypteringsutility
<URL:http://www.cryptomathic.dk/file2file/index.html>
Den kan lave selvdekrypterende filer og bruger AES til kryptering.
Selvudpakkeren forøger kun størrelsen af filen med ca. 100k.

Håber det hjælper.
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Jonathan Stein

Dato : 31-05-02 12:47

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Den kan lave selvdekrypterende filer og bruger AES til kryptering.
> Selvudpakkeren forøger kun størrelsen af filen med ca. 100k.

Selvudpakkende filer er glimrende til at overføre virus, og chancen for
at man må køre en tilfældig executable bør være mindre end chancen for at
man må installere et navngivet program.
Måske forholder tingene sig ikke sådan, men hvis man kan indse det - og
administratoren af systemet ikke kan, bør man måske bytte job med
ham/hende.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 31-05-02 12:53

Ok tak for Jeres svar. Jeg prøver og kigger på Cryptomathic's
File2File

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen