skal disken formateres
Fra : Krøyer

Dato : 31-05-02 09:18

Hej!

jeg har en maskine (power book G3 wallstreet) som ikke længere vil læse
CD'r både audio og data, putter jeg en i drevet, melder dialogboxen
"disken er ulæselig skal den formateres" der er kun Pro dos som
formateringsmulighed.
Hvad kan der være sket ?
er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at rette op på situationen ?

Maskinen kører Os 9.1 og alt firmware er nyeste version.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert

Dato : 31-05-02 09:50

In article <bassballs-1FB5F8.10180731052002@news010.worldonline.dk>,
Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at rette op på situationen ?
>
> Maskinen kører Os 9.1 og alt firmware er nyeste version.

Disken ridset eller dit drev er ved at stå af - prøv at smidde en rense
CD i og se om du er heldig at det blot skyldes støv eller fedt på
laseren.

Lejlighed s¯ges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Krøyer

Dato : 31-05-02 18:39

> Disken ridset eller dit drev er ved at stå af - prøv at smidde en rense
> CD i og se om du er heldig at det blot skyldes støv eller fedt på
> laseren.

Ridset er disken ikke da det gælder alle, jeg prøver at rense laseren på
mandag (det er ikke min maskine) og så må jeg se

tak skal du have

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 31-05-02 10:00

> [...]

> CD'r både audio og data, putter jeg en i drevet, melder dialogboxen
> "disken er ulæselig skal den formateres" der er kun Pro dos som

En wallstreet får nok lidt problemer med at formatere en cd.

> Hvad kan der være sket ?
> er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at rette op på situationen ?

Muligvis mangler du et par udvidelser som gør at systemet kan læse cd
data og audio. Har du udvidelserne "Audio-CD-format", "ISO 9660-format"
og "Apple CD/DVD Driver"?

--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Horn

Dato : 31-05-02 10:16

> [...]

> er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at rette op på situationen ?
>
> Maskinen kører Os 9.1 og alt firmware er nyeste version.

Prøv at genindlæse din systemsoftware, evt "mac os udvidet" i
systemudvidelses-manageren

--
Med Venlig Hilsen
Michael Horn

Fra : Krøyer

Dato : 31-05-02 18:42

> [...]
>og "Apple CD/DVD Driver"?
>
> Prøv at genindlæse din systemsoftware, evt "mac os udvidet" i

tak skal i have nu har jeg noget at prøve , jeg går på det mandag da det
ikke er min wallstreet (en kollega på jobbet).

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-02 05:25

Hej Aners

Prøv at gå ind i indstillingsmappen og slet 'Apple CD/DVD Preferences'
filen og genstart. Det er som regel nok.

Der kan også være sket en diskfejl, den bør du kunne rette med DiskWarrior
ved at lægge en helt ny diskstruktur. Du skal starte fra DW CD'en, for at
du kan gøre dette.

"Krøyer" wrote:

> [...]
> er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at rette op på situationen ?
>
> Maskinen kører Os 9.1 og alt firmware er nyeste version.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,