Andet multimedie
bentjuul 3670
Udseendet af Crop-tool i PS 6.01
Fra : Ricki

Dato : 31-05-02 09:08

Hej,
Nogle gange når jeg skal bruge Crop-tool i Photoshop 6, så ligner markøren
et trådkors, hvorimod andre gange ligner det bare det der crop-ikon. Hvordan
skifter man imellem de to, så PS ikke gør det af sig selv?

Hilsen Ricki

Webfabrikken

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 12:42

Ricki skrev:

> [...]
> markøren et trådkors, hvorimod andre gange ligner det bare det der
> crop-ikon. Hvordan skifter man imellem de to, så PS ikke gør det

Jo, det burde Photoshop huske.
Du stiller det inde i Edit > Preferences > Display and Cursors.
Hvis 'Other Cursors' står til 'Precise' så får du trådkorset når
du bruger Crop-tool. Står den til 'Standard' så får du en markør
der ligner Crop-tool.

Det skal dog sige at jeg tit oplevede på min gamle computer, at
Photoshop 5.02 og 5.5 glemte hvilke indstillinger jeg foretrak.
Det var dog ikke med 'Other Tools' den svigtede, men derimod med
'Painting Cursors'.
Jeg foretrækker nemlig at Photoshop viser mig størrelsen på den
valgte pensel ('Brush Size'), men tit og ofte glemte den det og
viste mig et trådkors i stedet og det var hamrende irriterende.
Det skete ofte hvis jeg havde presset Photoshop lidt for meget.
Noget jeg aldrig har oplevet på version 6.01.

Madsen.

Fra : Ricki

Dato : 31-05-02 15:21

Tak for hjælpen. Det hjalp ikke meget desværre. Det må være min maskine der
er ved at være uddateret ( 800 mhz Athlon på et ASUS Mb og ca. 750 mb ram )
Det er en periodisk ting, så det er ikke fordi jeg ændrer noget i
preferences.

Hilsen Ricki
Webfabrikken

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 16:55

Ricki skrev:

> [...]
> maskine der er ved at være uddateret ( 800 mhz Athlon på et ASUS
> Mb og ca. 750 mb ram ) Det er en periodisk ting, så det er ikke

Når det er noget periodisk så tror jeg faktisk det er samme problem
som jeg oplevede med min gamle pc, for det skete også kun engang
imellem og som sagt efter en periode hvor jeg havde belastet den
hårdt.

Muligvis kan det hjælpe at give Photoshop lidt flere ressourcer at
arbejde med, hvis du da ikke allerede har prøvet det. Det gør du i
menuen Edit > Preferences > Memory and Image Cache. Her kan du
prøve at stille Cache Levels til 8 og Ram-forbruget til 80-85 %
(standardindstillingen er 50 %).

PS. Det ville være dejligt hvis du fulgte følgende retningslinier:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Der er ingen grund til at medtage hele det indlæg du svarer på og dit
indlæg bliver langt mere overskueligt hvis du kun medtager den tekst
du svarer på og svarer nedenunder det citerede, som jeg har gjort her.

Madsen.

Fra : $REMOTE_ADDR¨

Dato : 31-05-02 19:00

> [...]
> menuen Edit > Preferences > Memory and Image Cache. Her kan du
> prøve at stille Cache Levels til 8 og Ram-forbruget til 80-85 %

Jeg tror ikke umiddelbart ikke at det er en
god ide at sætte til over 60-75%. Resultatet
bliver vel bare at Windows swapper...
og dét er næsten værre end før.

/_[NICK] ± X » ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 21:24

"$REMOTE_ADDR¨" < skrev:

> Jeg tror ikke umiddelbart ikke at det er en
> god ide at sætte til over 60-75%. Resultatet
> bliver vel bare at Windows swapper...
> og dét er næsten værre end før.

Det har jeg godt nok aldrig oplevet med de 80 % jeg stort set alle dage
har kørt med.

Madsen.