Linux og MS ISA server
Fra : Heine Laursen

Dato : 31-05-02 08:56

Hej NG

Jeg har hørt der skulde være folk herinde der ved meget om ms ISA servere.

Problemet er at jeg, køre Linux (RH 7.3) men skal igennem en ISA server for
at få fuld adgang til internettet. Jeg kan dog godt få forbindelse til
webservere, så jeg kan se websider, hvis browseren understytter automatisk
proxy konfiguration. Men jeg skal dog skrive mit brugernavn / password. Så
kan jeg surfe. Men kun surfe. Hvis jeg eks prøver at downloade fra en ftp
server får jeg timeout (Fra browseren) Er der nogen der har en ide om
hvordan jeg kan få linux boxen på internettet?

Heine Laursen

Fra : Flemming Riis

Dato : 31-05-02 09:44

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> wrote in message

> Men kun surfe. Hvis jeg eks prøver at downloade fra en ftp
> server får jeg timeout (Fra browseren) Er der nogen der har en ide om
> hvordan jeg kan få linux boxen på internettet?

Snakker med ham der har lavet de policies , lugter lidt af ftp download bare
ikke er tilladt.
ISA er ligeglad med om det er en linux box eller ej hvis du først at
authenciated.

Fra : Heine Laursen

Dato : 31-05-02 10:23

"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> wrote in

> [...]
> download bare ikke er tilladt.
> ISA er ligeglad med om det er en linux box eller ej hvis du først at

Det er ikke tilfældet. Hvis jeg skifter til win2k OG installere isa server
client. Så har jeg adgang til alt. Og så ftp. Hvis jeg afinstallere, eller
deaktivere klienten så er der kun adgang til websider.

Heine Laursen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 31-05-02 11:18

> [...]
> client. Så har jeg adgang til alt. Og så ftp. Hvis jeg afinstallere, eller
> deaktivere klienten så er der kun adgang til websider.

Der kan være vidt forskellige policies på om du kører
som secureNAT (Linux og W2K uden klient) eller firewall
klient.

Ole Thomsen