Delphi-program, der har fået pip
Fra : Holger Nielsen

Dato : 31-05-02 08:30

Jeg har ændret lidt i et Delphi-program (version 4), der hidtil kørte
som forventet, med det resultat, at programmet starter (formvinduet
vises), men kan ikke afvikles, da virkningen af at klikke på vinduet
(også lukke-ikonet) udelukkende et bip fra højttaleren.

Jeg har såmænd bare (?) tilføjet en radiogroup og noget kode, som
justerer på output fra programmet i afhængighed af den valgte knap i
gruppen. Jeg har forsøgt at nærme mig problemet med "Trace into", men
det fører kun frem til "Application.Run".

Jeg kan stadig oversætte og afvikle andre programmer.

Hvad kan grunden være?

Venlig hilsen

Holger Nielsen

Fra : Thomas Due

Dato : 31-05-02 12:55

> [...]
> gruppen. Jeg har forsøgt at nærme mig problemet med "Trace into", men
> det fører kun frem til "Application.Run".

Uden at have noget kode at se på, er det svært at komme med et fornuftigt
bud. Men umiddelbart kunne jeg forestille mig at det KUNNE være fordi du
har lavet en uendelig løkke i den nye kode som gør at programmet går "i stå".

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-06-02 16:28

> [...]
> vises), men kan ikke afvikles, da virkningen af at klikke på vinduet
> (også lukke-ikonet) udelukkende et bip fra højttaleren.

Det lyder som om at der i øjeblikket vises en modal dialogboks, som skal
lukkes først. Er du sikker på at programmet ikke åbner flere vinduer end
formen selv?