Ifö 3460 løber :-(
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-02-01 11:27

Hej,

Vores toilet er begyndt at løbe.
Det er et IFÖ 3460.
Jeg kan ikke få låget af - hvordan dælne gør jeg det, jeg er jo nødt til at
komme ned i cisternen og se hvad der er galt...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Hauge

Dato : 09-02-01 11:40

Hejsa

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
> [...]
at
> komme ned i cisternen og se hvad der er galt...

Er et 3460 et Cera?

Så skal du bare tage _meget_ hårdt fat i kanten af knappen, tryk den ned i
den ene side, og forsøg med vold at løfte den op i den anden. Der skal
løftes meget hårdt, men den skal nok komme af. Når den så er gået lidt lås,
så trykker du den ned i den anden side, og løfter modsat, tilsidst kan den
tages helt af.

Husk når du skruer den møtrik fast du skal have af for at få låget af, det
en moment-møtrik, den skal altså sige klik, så er den stram.

Mvh Hauge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-02-01 12:13

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
> at
>
> Er et 3460 et Cera?

Nej det tror jeg ikke - det er den model med en rund knap der kan enten
trykkes ned eller hives op (stort/lille skyld)

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Hauge

Dato : 09-02-01 12:22

Hejsa

> Nej det tror jeg ikke - det er den model med en rund knap der kan enten
> trykkes ned eller hives op (stort/lille skyld)

Ok, beklager, så kan jeg ikke hjælpe, så må vi jo håbe på at der er andre
der kan.

Du skulle vel ikke have prøvet at ringe til det lokale byggemarked eller den
lokale VVS'er, det kunne jo være at der var en der ville bruge 10 sek. på at
sige hvad du skal gøre.

Mvh Hauge

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 09-02-01 20:56

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse news:ygQg6.31867$zw.609745@twister.sunsite.dk...

> Nej det tror jeg ikke - det er den model med en rund knap der kan enten
> trykkes ned eller hives op (stort/lille skyld)

Så er det måske sådan et som vi har.

Vores løb også, det var bestemt ikke nemt at skille ad. Knappen sidder i
en krave som går gennem låget, og er skruet på stangen som går ned til
mekanismen.

Jeg fandt ud af at løfte kraven så den tager knappen med op, og så dreje
begge så de skrues af stangen.

Se efter om vandet løber ovenud gennem midterrøret. Hvis det er tilfældet,
så er det svømmerventilen som ikke lukker tæt. Vores var fordi der sad en
lille kugle af rust og kalk i svømmerventilen.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 22-02-01 13:01

> [...]
at
> komme ned i cisternen og se hvad der er galt...

Hej
Rund knap og krave ?.
Løft knappen op, tag fat i stangen og hold den mens du skruer knap af.
Bemærk knap består af et "låg" som kan dreje
rund i forhold til resten af knappen.
Når knappen er taget af stangen, kan kraven skrues af med lidt fingersnilde.
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Flemming V. Mortensen/Vissenbjerg
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
/* Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside! */

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-02-01 19:35

"Flemming V. Mortensen" <fvm@nethotel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bemærk knap består af et "låg" som kan dreje
> rund i forhold til resten af knappen.
> Når knappen er taget af stangen, kan kraven skrues af med lidt

Takker - problemet er løst.
Sker det igen må jeg vidst ha fat i en helt ny indmad til toilettet

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk