Blæser på GF4Ti4400
Fra : [5000] Bo

Dato : 31-05-02 08:08

Hej NG..

Jeg synes at min blæser på mit grafikkort larmer temmelig meget (hvilket jeg
også har læst i en del tests)

Jeg har et Microstar GF4Ti4400. Kan man skifte den blæser ud, eller på anden
måde gøre noget så den ikke larmer så meget?

Mvh Bo

Fra : jensen

Dato : 31-05-02 17:35

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anden
> måde gøre noget så den ikke larmer så meget?

har samme kort , jeg synes da ike den siger så meget ,

jensen

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-05-02 18:03

Jo den lyder som jeg ved ikke hvad.

Mvh
Thomas

Fra : jensen

Dato : 31-05-02 18:06

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jo den lyder som jeg ved ikke hvad.

så må da der være noget galt med jers blæser , min siger ike mere end de
ti500 ti200 kort jeg har .

jensen

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-05-02 18:22

Det ved jeg ikke. jeg fik mit byttet til et asus og det sider ikke en lyd i
forhold til msi'en.

Fra : [5000] Bo

Dato : 31-05-02 18:42

> Det ved jeg ikke. jeg fik mit byttet til et asus og det sider ikke en lyd
> forhold til msi'en.
>
> Mvh
> Thomas

Jeg tror lige jeg skriver en mail ind til dem som jeg købte kortet af, og
ser hvad de siger mht. en ny køler - jeg vender tilbage senere..

Mvh Bo

Fra : Troels Christrup

Dato : 05-06-02 21:17

Jeg returnerer et MSI/Creative GeForce 4 Ti 4400 i morgen netop grundet
larmen.
Har man på noget tidspunkt skiftet blæsere i computeren ud med mere lydsvage
løsninger (eller bare overvejet det) ville køb af dette kort være at betegne
som en fejl.
Toms Hardware omtaler kortet i denne test:
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/ti4400_4600-03.html
I deres setup larmer MSI/Creative næsten 20dB mere end de mest stille og 10
dB mere end det næst-mest larmende kort fra en anden fabrikant.

For dem der ikke er bekendte med dB-skalaens logaritmiske natur har jeg
sakset nedenstående:

......dB-skalaen er en logaritmisk eller relativ skala. Det betyder, at når
man fordobler lydtrykket (eller energien i lyden) øges indekset med ca. 3.
Et lydniveau på 100 dB(A) indeholder således dobbelt så meget energi som et
lydniveau på 97 dB(A). Grunden, til at man måler lyd på denne måde, er, at
øret (og hjernen) opfatter lyd som logaritmen til lydtrykket snarere end
selve lydtrykket. De fleste mennesker vil sige, at hvis man øger dB(A) med
10, så fordobler man den subjektive styrke af lyden.......
http://www.windpower.dk/da/tour/env/db/dbdef.htm

Med andre ord:
Køber man et hvilket som helst andet kort (fra testen) vil man opleve MINDST
EN HALVERING af det oplevede lydniveau (ret mig hvis der er noget jeg har
misforstået).
Jeg er ikke et sekund i tvivl - det skal returneres. Kortet er fint til
spil, men skal man arbejde koncentreret kunne man lige så godt sidde på
Hovedbanegården.

Troels Christrup.

Fra : Henri Bertelsen

Dato : 31-05-02 20:57

> [...]
> Hej NG..
>
> Jeg synes at min blæser på mit grafikkort larmer temmelig meget
> (hvilket jeg
> også har læst i en del tests)
>
> Jeg har et Microstar GF4Ti4400. Kan man skifte den blæser ud, eller på
> anden
> måde gøre noget så den ikke larmer så meget?
>
> Mvh Bo
>
> Jeg har oplevet det samme, sendte hele lortet tilbage til forhandleren, næste gang vil jeg nok foretrække at købe grafikkort ved Creative Labs, de har en bedre hotline, end Microstar

Mvh Smokie4

Fra : jensen

Dato : 31-05-02 22:12

"Henri Bertelsen (slet EH6TU)" <henri_bertelsen@EH6TUmail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:3cf7d59b$0$8996$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

næste gang vil jeg nok foretrække at købe grafikkort ved Creative Labs, de
har en bedre hotline, end Microstar

ja det har de , men det er samme kort ,

jensen

Fra : Christian Catu

Dato : 03-06-02 13:58

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
anden
> måde gøre noget så den ikke larmer så meget?

Jeg har sat en Zalman passiv køler på mit MSI GF4TI4400, kombineret med en
80 mm slotkøler. Det siger ikke en lyd

Fra : [5000] Bo

Dato : 03-06-02 22:23

> jeg

> anden

> Jeg har sat en Zalman passiv køler på mit MSI GF4TI4400, kombineret med en
> 80 mm slotkøler. Det siger ikke en lyd

Hvor har du købt den, og hvad kostede den?

Mvh Bo

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 04-06-02 19:56

Kig på www.studiedata.dk ... de har den.

Fra : Troels Christrup

Dato : 05-06-02 22:49

Har du brugt den medfølgende lim, eller er køleren monteret på anden vis.
Hvordan får man den passive køler af igen hvis det viser sig at kortet
bliver for varmt (sidder med en Zalman i hånden, men aner ikke hvordan jeg
skal montere den (tør ikke bruge limen)

Troels