Forkert visning af billedgalleri
Fra : John

Dato : 31-05-02 05:42

Hej,

En beøgende på min server oplyser mig, at mine fotogallerier ikke vises
korrekt i Netscape 4.7
Citat<
KANON gode billeder! Men der er et eller andet i dit script der gør, at i
Netscape 4.7 har det store billede under thumbnails'ene samme format og
størrelse uanset om billedet ellers er i landscape eller portrait, hvilket
jo
betyder at nogle af dem er forvrængede
>Citatslut

Eksempel på galleri: http://80.197.62.254/jkhansen/natur.htm

Nogen der har en forklaring???

MVH
John K Hansen
dk.fritid.foto@jkhansen.dk
www.jkhansen.dk

Fra : Gypsyman

Dato : 31-05-02 09:21

On Fri, 31 May 2002 06:41:45 +0200, "John" <hansenj@tdcadsl.dk> wrote:

Hej John.
Jeg kan se at du har lavet siden i FP, og det er jo et MS program.
Problemet er at SUN og MS ikke er enige om formatet og derfor er
Netscape ikke i stand til at vise alle FP ting, da MS har lavet nogle
ting der ikke er standard.

Mvh
Gypsyman

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 31-05-02 12:28

"Gypsyman" <gypsyman.slether@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er at SUN og MS ikke er enige om formatet og derfor er
> Netscape ikke i stand til at vise alle FP ting, da MS har lavet nogle

Spis lige brød til - FP har en funktion, der kan sikre at man kun kan
lave ting, der passer til Netscape, ting, der kun er tilpasset Microsoft
IE etc.
At man ikke kan vise lavet i FrontPage i Netscape, skyldes at man har
valgt at man kun skal kunne vise det i MSIE.

Hvad angår det sidste - det med standarden - så er det korrekt, at MS
har lavet nogle ting, der ikke er standard, men det gælder så sandelig
også for andre programmer -herunder Netscapes eget.

F.eks. kan man ikke vise blink i MSIE, men det kan man i Netscape - og
det er IKKE standarden.

MS har blot sagt til w3.org. at de præsenterer dem for deres
forbedringer, så er de da i det mindste klar over,hvor det bærer hen.
Netscape (SUN) spørger heller ingen, så at lave standarder ud fra så
vrangvillige organisationer er altså helt umuligt.

Blot er jeg træt af at høre tingene fremstillet så det ser ud som om det
udelukkende er MS, der har et problem med standarder.
--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-02 12:55

Fri, 31 May 2002 13:27:30 +0200, skrev "Arne Hertzsprung
Wilstrup" <ahw@ahw.dk>:

>F.eks. kan man ikke vise blink i MSIE, men det kan man i Netscape - og
>det er IKKE standarden.

Jo da, http://home13.inet.tele.dk/smedpark/spam/.

Iøvrigt er blink en del af cssstandarden, ovennævnte bruger
ganske vidst javascript for at få blin i IE.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-02 12:59

Wilstrup" <ahw@ahw.dk>:

>Spis lige brød til - FP har en funktion, der kan sikre at man kun kan
>lave ting, der passer til Netscape, ting, der kun er tilpasset Microsoft
>IE etc.

Iøvrigt, den fejl, der her er tale om, skyldes ikke fejl i FP,
men at Netscape 4.x kræver at billederne skal være i samme
størrelse.

Der er et eller andet i javascriptet, som ikke er understøttet i
Netscape 4.x.

Og det har ikke noget at gøre med, at det er lavet i FP.

I mit eget script på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/grafik/slideshow3.htm>
ville fejlen også opstå, hvis jeg brugte forskellige størrelse
billeder.

Fra : John

Dato : 31-05-02 15:02

> Fri, 31 May 2002 13:27:30 +0200, skrev "Arne Hertzsprung

Tak for hjælpen alle...

--
MVH
John K Hansen