Datokonvertering
Fra : Kirkegaard

Dato : 09-02-01 11:33

Jeg sidder med office 97 SR-2 og har et problem.

I Word har jeg en del sider med navne adresse fødselsdata etc. liggende
Fødselsdata er skrevet ind som : 901224 - for den som er født 24 december
1990.
Hvis jeg kopierer alle mine data som er adskildt af "tab" tasten og sætter
dem ind i excell så opfatter excell fødselsdata som et tal. Og jeg vil gerne
have den til at opfatte det som en dato. Hvis jeg bare går ind i "formater -
celle" og forsøger at ændre formatet så sker der jo det at det oprindelige
tal bliver til 19 juni 4367. Og det forstår jeg godt fordi den jo tæller
dagene fra 0. januar 1900.

Hvordan får jeg smart overført mine oprindelige datoer til det resultat jeg
gerne vil have.
Altså 901224 = 24 december 1990

Jeg vil meget gerne have et email svar

Per Kirkegaard
Kronprinsens Allé 26
9400 Nørresundby
98 17 72 78

jane_per_kirkegaard@mail1.stofanet.dk

Fra : Mads Knudsen

Dato : 09-02-01 11:52

"Kirkegaard" <jane_per_kirkegaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:kGPg6.473$7Q5.24653@news101.telia.com...
> [...]
december
> 1990.

> Hvordan får jeg smart overført mine oprindelige datoer til det

Følgende virker på Excel2000:

Hvis den 6-ciffrede dato står i A1 hvil føgende formel lave det om
til en korrekt excel dato.
=DATE(LEFT(A1;2);MID(A1;3;2);RIGHT(A1;2))

Mvh Mads