Må man det??
Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 30-05-02 23:04

Hej NG.

Jeg har lige et spm.
Må man på sin hvide peugeot 406 skrive Polite hen ad siden på den??
(til de søvnige: Polite kan forveksles med Politi....)

Politiet vil nok sige noget, men er det strafbart??

Mvh
Rasmus

--
Rasmus Hauge Hansen
Husoddevej 16

Fra : TGD

Dato : 31-05-02 13:01

"Rasmus Hauge Hansen" <hauge@liberalist.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (til de søvnige: Polite kan forveksles med Politi....)
>
> Politiet vil nok sige noget, men er det strafbart??

Det er en vurderings sag fra politiets side, lidt alá POLI10 på
nummerpladen, hvilket der ikke er lovligt.

Men som udgangspunkt skal du nok kigge på designet af Polite, kan det
opfanges som politi er det ikke lovligt.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 31-05-02 16:45

On 31.05.2002 0:03, in article
3cf6a1e1$0$8973$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Rasmus Hauge Hansen"
<hauge@liberalist.com> wrote:

> Jeg har lige et spm.
> Må man på sin hvide peugeot 406 skrive Polite hen ad siden på den??
> (til de søvnige: Polite kan forveksles med Politi....)
>
> Politiet vil nok sige noget, men er det strafbart??

Der var en sag i en lille jysk by på vejen mellem Århus og Viborg - husker
ikke hvilken - for nogle (5+) år siden. Beboerne var trætte af at folk kørte
(for hurtigt) gennem byen. Så malede de nogle farttavler på vejen og skrev
"POESI" på siden af en hvid Ford med et orange blink, som de så satte ved
vejen . De fik pålæg om at fjerne begge dele igen. Jeg ved ikke med bilen,
men de var vist tæt på en hærværkssigtelse for det med vejen. Jeg tror de
fjernede det på bilen inden der blev rigtig ballade.

/kristian

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-06-02 10:32

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>
wrote:

>så malede de nogle farttavler på vejen og skrev "POESI"

Var det ikke "POLINI"?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-06-02 10:43

On 01.06.2002 11:32, in article
3cf8957b$0$58746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Allan Olesen"
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Var det ikke "POLINI"?

Det kan godt være at historien ved nærmere eftertanke var, at de først havde
skrevet POLINI, og så ændrede det til POESI efter påbuddet. Jeg kan bare
huske at jeg kørte forbi bilen en gang, og der synes jeg jeg kan huske at
der stod POESI.

.... grum skæbne at blive fanget af poeter for at have kørt fors stærkt
gennem en by! Tænk hvad de ikke kan digte op...

/kristian