JTextPane problemer
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 30-05-02 23:28

Nedenstående kode er en simplificeret udgave af det reelle problem.

Jeg vil lave et JTextPane, som bl.a. indeholder noget text samt
et "link" til en hjemmeside. Meningen var, at når man trykkede
på linket, skulle den starte en browser op på den pågældende side.
initString indeholder strengene, der bliver vist i JTextPane'et,
heriblandt "http://www.minhjemmeside.dk".

Hvordan får jeg vist denne som et "link"

Mvh
Martin M. Bæk

import javax.swing.text.*;
import javax.swing.JTextPane;
import java.awt.Font;

class TP extends JTextPane
{
public TP()
{
super();

String[] initString =
{ "Lavet af mig - ","http://www.minhjemmeside.dk" };
String[] initStyles = { "normal", "normal", };

Style def = StyleContext.getDefaultStyleContext().
getStyle(StyleContext.DEFAULT_STYLE);

Style regular = addStyle("regular", def);
StyleConstants.setFontFamily(def, "Times");

Style s = addStyle("normal", regular);
StyleConstants.setFontSize(s, 14);

Document doc = getDocument();

try
{
for(int i=0; i < initString.length; i++)
doc.insertString(doc.getLength(),
initString[i], getStyle(initStyles[i]))
}
catch (BadLocationException ble)
{
System.err.println("Couldn't insert text.");
}
}
}

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 30-05-02 23:31

Martin Møller Bæk wrote:

> [...]
> på linket, skulle den starte en browser op på den pågældende side.
> initString indeholder strengene, der bliver vist i JTextPane'et,

Det skal lige nævnes, at minhjemmeside.dk var et eksempel.
Nu kan jeg se, at siden faktisk eksisterer, men det er
altså ikke min side.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 01-06-02 13:25

Martin Møller Bæk <martin@nospam.aflame.dk> wrote:

> [...]
> heriblandt "http://www.minhjemmeside.dk".
>
> Hvordan får jeg vist denne som et "link"

Tag et kig på javax.swing.text.html.HTMLDocument, der får du nem
mulighed for formateringen. Omkring start af browser, så er dette per
JDK 1.3 (kender ikke .4 selv) ikke en mulighed, da det er en
platformsspecifik operation. Jeg ved der findes et library et sted, hvis
fineste opgave er at give folk simple tilgang til et væld af "simple"
men platformsafhængige ting, som nævnte, men jeg husker ikke lige navnet
på opfinderen.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.