Access / Excel
Fra : Bjørn

Dato : 30-05-02 22:53

Hej NG

Jeg har tidligere lavet nedenstående i excel, men vil nu lave det i access,
da der bliver tilføjet 100 nye "rækker" hver mdr.
Situationen er den at jeg har nogle stamdata (concorde data) som jeg gerne
vil have foretaget beregninger på - med henblik på nogle at lave nogle
rapporter i office -> powerpoint. Helt konkret har jeg ca.100 værdier der
importeres fra en kommaseperareret fil og
gemmes som de oprindelige værdier. Dernæst skal jeg have de behandlede data
i form af nogle "budgetter", som er baseret på beregninger af de oprindelige
data.
Disse skal til sidst kædes sammen i nogle rapporter. Oprettelse af tabeller
og rapporter kan jeg godt finde ud af, men hvordan laver jeg automatiserede
beregninger af alle mine oprindelige data. I Excel går dette jo som en leg
!!! Et eksempel kunne f.eks. være at
jeg har 100 "objekter/rækker" der alle har et parameter - nemlig "sum i kr"
der skal ganges med en procentsats brugeren har givet.

Thomas

Fra : pre

Dato : 31-05-02 09:07

Brug Excel!
Situationen er klassisk som eksempel på samspillet mellem Office
programmerne, hvor f.eks. data fra Access bruges til at producere en rapport
i Word, til at kreere en arbejdsbog og et diagram i Excel, vise diagrammet i
PP - og evt. sende dokumenterne gennem Outlook.

Jeg gætter på at du kan håndtere noget VBA (justere et eksempel), så hvis
ikke du får bedre bud, så har jeg koden.

pre

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 31-05-02 14:08

Jeg tror faktisk kan gøre det i en forespørgsel, men det er lidt sært at
svare på, når men ikke kender databasen. Hvis du vil, må du gerne sende
databasen til jbm@jbmsoft.dk. Så skal jeg kikke på det.

Med venlig hilsen

Jan Bang Madsen
www.jbmsoft.dk