Tecom Router
Fra : Anders Schwartz

Dato : 30-05-02 22:54

Hej

Måske er mit spørgsmål OT, men jeg kunne ikke finde en mere velegnet gruppe
end denne, så here goes:

Jeg har en Tecom Router som jeg gerne vil have slettet tcp port 21 fra. Jeg
tilføjede den således:

nat inbound add ppp_device 21/tcp 192.168.1.3

Men jeg kan ikke huske hvordan jeg fjerner den igen. nat inbound flush
virker jo, men den er jeg lidt træt af at benytte, så hvis der er nogen der
har nogle idéer....

Anders Schwartz
anders@kittyscope.dk (fjern REMOVE i mailadresse)
http://www.kityscope.dk

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 31-05-02 09:15

> nat inbound add ppp_device 21/tcp 192.168.1.3

Er det ikke bare at skrive 'del' istedet for 'add'? Jeg har ikke lige den
største forstand på det, men det lyder da logisk

/Thomas

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 10:26

> Er det ikke bare at skrive 'del' istedet for 'add'? Jeg har ikke lige den
> største forstand på det, men det lyder da logisk

Joh, det vil jeg lige prøve, jeg har ikke lige prøvet den variant, men snart
alle ander

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 10:28

Næh, den gik ikke

Fra : Lars N

Dato : 31-05-02 13:14

"Anders Schwartz" <anders@kittyscope.dkREMOVE> wrote in message
> Næh, den gik ikke

Remove ? Rem ? RMV ?

Prøv løs, jeg har absolut _ingen_ forstand på det, men foreslag kan jeg da
:)

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 13:22

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 13:25

Hovsa, jeg kom til at sende en tom. Sorry

Men: Der er mange gode forslag, som jeg dog alle har prøvet, og hvis nogle
har en idé om at jeg bare kunne kigge på deres support side, så kan man godt
glemme det, fordi man skal kunne japansk og hvad ved jeg, installere
allemulig sprogpakker, så ingen hjælp der. Der må da være nogen der kan
finde ud af at åbne for porte på en router derude i grupperne!
--
Med venlig hilsen/Best regards

Fra : Jonathan Stein

Dato : 31-05-02 14:03

Anders Schwartz wrote:

> [...]
> allemulig sprogpakker, så ingen hjælp der. Der må da være nogen der kan
> finde ud af at åbne for porte på en router derude i grupperne!

Jeg vil også gætte:

nat delete <regel-nummer>

- hvis du har mulighed for at liste regler med regel-numre.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 14:39

> nat delete <regel-nummer>
delete: no go

Ellers tak for forsøget

Fra : [2730]Frylle

Dato : 12-06-02 05:51

Hej Hej

Nat inbound delet 1 (Hvis det er regel nr 1)

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-05-02 14:02

"Anders Schwartz" <anders@kittyscope.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Der må da være nogen der kan
> finde ud af at åbne for porte på en router derude i grupperne!

Jow da, men nu er det jo ikke en hvilken som helst router
Det nærmeste jeg er kommet er:
http://www.heliumserver.com/helium.dll?ID=568
Som dog kun nævner flush som mulighed for at slette.
Men hvad med en helt anden mulighed:
HELP !
Har du prøvet den - den skulle jo gerne
fortælle dig hvilke kommander du kan vælge.
--
Peter J

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 14:38

> Jow da, men nu er det jo ikke en hvilken som helst router
Nej, det er jeg klar over, men hvis nogen kunne finde ud af "fjerne" en port
på en cisco router fx, så kunne det jo være at _noget_ af det kunne
genbruges

> Det nærmeste jeg er kommet er:
> http://www.heliumserver.com/helium.dll?ID=568
Den fandt jeg selv, da det er det første man gør når man har et problem, som
man ikke kan finde ud af selv: søg på google

> Som dog kun nævner flush som mulighed for at slette.
Dette har jeg skrevet om i mit første indlæg!

> Men hvad med en helt anden mulighed:
> HELP !
> Har du prøvet den - den skulle jo gerne
> fortælle dig hvilke kommander du kan vælge.
Ja selvfølgelig har jeg kigget i denne help-funktion. Men der står kun de
"overordnede" kommandoer. Kommadoer som "add" står der fx. ikke derfor står
dens modstykke der heller ikke....
Tilmed har jeg kigget i windows's ubrugelige hjælp, og søgt på alt hvad der
nærmede sig telnet, men det hjalp heller ikke

Fra : M.Kay

Dato : 31-05-02 22:35

I know it's awful, but Anders Schwartz wrote to everybody in
dk.edb.hardware.server saying:

> Nej, det er jeg klar over, men hvis nogen kunne finde ud af "fjerne" en
> port på en cisco router fx, så kunne det jo være at _noget_ af det
> kunne genbruges

i stedet for "del, rem" osv. prøv med "no" det er ofte måden at slette på i
cisco's IOS F.eks. NO SHUTDOWN betyder faktisk start

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : Anders Schwartz

Dato : 31-05-02 23:07

> i stedet for "del, rem" osv. prøv med "no" det er ofte måden at slette på
> cisco's IOS F.eks. NO SHUTDOWN betyder faktisk start
Nej, det virkede heller ikke, men nu kunne jeg ikke vente mere på at få
slettet den port ( ), så jeg flushede routeren, og så add'ede jeg dem
jeg skulle bruge. Men jeg skal nok finde kommadoen, på et tidspunkt. Ellers
kan det være Orange kan svare på det, da de leverede routeren....