GeForce2 MX og Detonator3 driver?
Fra : Okoori~

Dato : 12-12-00 00:30

Jeg har lige anskaffet mig et GeForce2 MX kort, og installeret de
medfølgende drivere. Hvordan er det med GeForce2 MX og Detonator3 drivere?
På Nvidias hjemmeside er MX ikke nævnt i listen over understøttede
grafikkort. Men måske fordi kortet er forholdsvis nyt, og de ikke har
opdateret listen?? Hvis mit kort er kompatibelt med Detonator3 drivere, skal
jeg så gå hovedkuls efter at installere dem?? Hvad er forskellen på
Detonator 3 og Detonator 2

Ka' det i øvrigt være rigtigt, at Unreal Tournament hakker i en opl. på
640x480x32bit?? Den gennemsnitlige frame ved 10 min.s spil, er på ca. 21
fps. Hvis det er ganske naturlig performance for dette grafikkort, bedes
Geforce II-GTS ULTRA ejere venligst spare sig ulejligheden. =)

Min konfiguration:
AMD K6-2 500 MHz
128 Mb PC-100 RAM
IBM 30 Gb, 7200 omdr.
Windows Me
DirectX 7.0x

Okoori~

Fra : vassago

Dato : 12-12-00 07:17

"Okoori~" <okoori10@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> fps. Hvis det er ganske naturlig performance for dette grafikkort, bedes
> Geforce II-GTS ULTRA ejere venligst spare sig ulejligheden. =)

ja i 32bit er det ikke godt men i 16 er det sgu ligeså godt som gf1 ddr og
gf2 GTS ,har haft det gf2 GTS i et par månder og synes sgu ikke det var de
penge vær mon det ikke er din cpu det er skyld i det,jeg har en p3650@806 og
der køre det godt spiller cs i 1024 og q3 i 1024 32bit

vassago

Fra : Lars Krag

Dato : 12-12-00 21:50

Okoori~ skrev i meddelelsen ...
[SNIP]
>Ka' det i øvrigt være rigtigt, at Unreal Tournament hakker i en opl. på
>640x480x32bit?? Den gennemsnitlige frame ved 10 min.s spil, er på ca. 21
>fps.
[SNIP]

Det er din cpu UT kræver en meget hurtig cpu for at køre rigtig godt.
Jeg vil regne med at UT kører ligeså godt i 1024x768x32 næsten, i hvert fald
hvis du har o/c´et dit MX-kort

Lars

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 10:00

Fra : Lars Krag

Dato : 13-12-00 10:00

Okoori~ skrev i meddelelsen ...
[SNIP]
1065 3D marks!!! Er det ikke bare for latterligt? Er det oplagt, at der må
være en fejl et sted, eller er det naturlige tal? Konfiguration endnu
engang:
AMD K6-2 500 Mhz
128 PC-100 ram
30 gb IBM. 7200 omdr.
Win Me
GeForce2 MX, DDR ram, PCI udgave
[SNIP]

Jo, den er helt gal. Iflg Madonion ligger en del på ~2500 3DMarks med din
config. Er det et motherboard med VIA chipset du har? Har du nogen irq
konflikter? Hvad siger din dxdiag, er D3D hardware acceleration "enabled"?

Lars

Lars

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 13-12-00 15:34

On Wed, 13 Dec 2000 09:59:57 +0100, "Lars Krag" <larskrag@image.dk>
wrote:

> [...]
>config. Er det et motherboard med VIA chipset du har? Har du nogen irq
>konflikter? Hvad siger din dxdiag, er D3D hardware acceleration "enabled"?

Og som jeg så ofte har påpeget er 3Dmark 2000 noget af det mindst
præcise man kan finde at teste med.... Brug dog hellere framerates i
spil hvis i ikke vil downloade et ordentligt prog til syntetiske
benchmarks - Quake 3 Arena bruges faktisk til CPU- og grafiktests på
alle de sites jeg har set indtil nu...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 11:09

Fra : Lars Krag

Dato : 14-12-00 11:09

Har du fået løst dit irq problem? Og hvis du har hvordan kører det så nu?

Lars

Fra : Okoori~

Dato : 15-12-00 07:47

"Lars Krag" <larskrag@image.dk> skrev i en meddelelse
> Har du fået løst dit irq problem? Og hvis du har hvordan kører det så nu?
>
> Lars

Det går rigtig godt for tiden. Først køber jeg et Creative GF2 MX pci kort,
og oplever en dårlig performance i 3D spil og 3DMark2000. I dag købte jeg et
nyt bundkort, og en Duron 750, og får 1442 marks i 3DMark2000. Quake 3 kører
dog umiddelbart rigtig godt, men jeg ved ikke endnu hvordan frameraten er.
Hvordan kan man i øvrigt indstille Q3, til at vise frames/sec.? Unreal
Tournament har jeg ikke prøvet endnu, men snart... Hvis ikke der er nogen
god performance i UT, tror jeg at jeg sælger kortet og køber noget andet.
=( Nu har jeg også en AGP slot til rådighed på mit nye mobo! =)

Jeg opgav at løse IRQ konflikten på mit gamle mobo, og med mit nye er der
ingen konflikter. Kun dårlig performance... Er der nogen Creative GF2 MX
ejere derude, der oplever en god performance i 3D spil og 3DMark2000???

vh,
Okoori~

Fra : kh

Dato : 15-12-00 06:49

> ingen konflikter. Kun dårlig performance... Er der nogen Creative GF2 MX
> ejere derude, der oplever en god performance i 3D spil og 3DMark2000???

Husk at installere de nyeste VIA4in1 drivere. det hjælper en hel del på din
3dmark score. Jeg har selv Duron 600@1000 og et GF2MX, og eg scorer 5600 i
3D Mark

Fra : Mikael Heinze

Dato : 21-12-00 16:45

Mit Creative Geforce 2 MX kørte også af helvede til da jeg fik det. Det
kunne dog løses ved at gå ind i biosen og give AGP kortet tilladelse til at
bruge op til 64 MB system ram. Siden har mit kort kørt fortrinligt.

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 14:03

Fra : Croc®

Dato : 22-12-00 14:03

On Fri, 22 Dec 2000 11:11:18 +0100, "Henning Malm"
<hxmalm@vip.cybercity.dk> wrote:

128 er det korrekte for dig Aperture sættes til ca. ½ af din Ram
mængde, så 128 er korrekt.

Regards Croc®