Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Denne fejlmeddelse i MEDAL Of HONOR
Fra : Kalle Møller

Dato : 30-05-02 23:07

Jeg får denne fejl meddelse , når jeg prøver at loaded training mission i
MEDAL OF HONOR

WARNING: Medal of Honor requires a video card with multitexturing capability

Jeg har en pc. 1400 mhz - onboard grafikkort producent SIS 630/730.

Hvad er problemet?

Fra : LHZ

Dato : 30-05-02 23:08

Netop det fejlmeddelelsen skriver.
Det onboard grafik understøtter ikke multitexture.
Hvad står der i specifikationerne til det onboard grafikkort ?

LHZ

Fra : DeBoss

Dato : 30-05-02 23:18

Sikkert at dit Onboard grafikkort ikke har multitexturing capability!!...

Uden dog at kende dit MB vil jeg da gætte på, at løsningen er at købe et nyt
grafikkort og disable det du har onboard.. (de er IMHO som regel heller ikke
bedre værd)
Alternativt kan du jo prøve at søge lidt på dit MB's HP og se om der skulle
være nogle drivere der måske kan løse problemet.. evt. gennem simulation..
(Jeg gætter kun her, og tvivler egentlig på at der er noget at finde)

Mvh Dennis

Fra : Mogens

Dato : 30-05-02 23:26

On Fri, 31 May 2002 00:06:49 +0200, "Kalle Møller"
> [...]

>WARNING: Medal of Honor requires a video card with multitexturing capability
>
>Jeg har en pc. 1400 mhz - onboard grafikkort producent SIS 630/730.

Problemet er nok desværre at det indbyggede SIS grafikkort ikke er
avanceret nok til at køre et tungt 3D spil som Medal Of Honor.

En mulig løsning er hvis du har et AGP slot på bundkortet, så kan
du anskaffe dig et grafikkort, f.eks. et Geforce 2 MX kort.
Jeg spiller selv Medal Of Honor på en AMD 1400 med et Asus 7100
G2 MX kort og det kører fint. Sådan et kort kan nemt fås for mellem
600 og 800 kr.
( onboard grafik skal slås fra i BIOS for at et nyt grafikkort kan
bruges )

Et godt råd til næste gang du investerer i en computer.
Hold dig langt væk fra maskiner med onboard grafik hvis
den skal bruges til spil.

Jeg håber du får løst dit problem. Medal er et fedt spil.

mvh Mogens

Fra : Peter Rinder

Dato : 31-05-02 08:15

|SNIP|
> ...med et Asus 7100
> G2 MX kort og det kører fint. Sådan et kort kan nemt fås for mellem
> 600 og 800 kr.
|SNIP|

eller noget bedre et Geforce 4 MX - fås til nærmest samme pris.

/Peter

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 31-05-02 05:42

Kalle Møller wrote:
> [...]
>
> WARNING: Medal of Honor requires a video card with multitexturing capability
>
> Jeg har en pc. 1400 mhz - onboard grafikkort producent SIS 630/730.

nu skrev du jo 630/730, men da du har en athlon må det jo så være 730S..
630 er et Intel Processor chipset..

her er SIS' specs på det:

Integrated A.G.P. Compliant Target/66MHz Host-to-PCI Bridge
- AGP v2.0 Compliant
- Supports Additional AGP Slot with 4X Mode and Fast Write Transaction

Yay, du har et extra AGP slot.. tillykke og gå ud og invester i et godt
grafikkort..

men hvis du insisterer på at få det til at virke med det du har, så prøv
først nogle nyere drivere:

http://driver3.sis.com/agp/agp109f.exe (AGP Driver)

og den her side kan du vælge udfra hvilken version af Windows du har:

http://www.sis.com/support/driver/630.htm (Grafik Driver)

iflg. siden er 630 DX6 compliant.. og 730 er DX7 compliant.. så det
SKULLE have multitexturing.. det har ALLE grafikkort i dag.. selv dem
der er onboard..

måske en sidste løsning ville være at patche MoHaa..

held og lykke med det..

venlig hilsen,
Dennis Jakobsen