Kan de erklæres konkurs??
Fra : Silas D-P

Dato : 30-05-02 12:44

Jeg har godt nok fået løn, men kun 20% af hvad jeg skulle have. Dette er
sket ved mange af de ansatte. Kan jeg så erklære dem konkurs hvis jeg ikke
får de sidste penge udbetalt??

Mvh Silas D-P

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-05-02 22:06

Silas D-P wrote:

> Jeg har godt nok fået løn, men kun 20% af hvad jeg skulle have. Dette er
> sket ved mange af de ansatte. Kan jeg så erklære dem konkurs hvis jeg ikke
> får de sidste penge udbetalt??

Du skal--

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-02 23:07

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in

> Du skal--

skal hvad ? - erklære dem konkur ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 31-05-02 08:11

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> skrev:

[klip]

> skal hvad ? - erklære dem konkur ?

Ja - han skal erklære dem konkurs. Det hænger sammen med de regler, der
gælder for Lønmodtagernes Garantifond.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : alexbo

Dato : 31-05-02 19:01

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev

> Ja - han skal erklære dem konkurs. Det hænger sammen med de regler, der
> gælder for Lønmodtagernes Garantifond.

Hmm, mener du at man bare kan erklære nogen konkurs?

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 31-05-02 20:47

alexbo <alexbo@email.dk> skrev:

[klip]

> Hmm, mener du at man bare kan erklære nogen konkurs?

Ja, hvis betingelsen i Konkurslovens § 17 (eller § 18) er opfyldt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 31-05-02 20:57

alexbo <alexbo@email.dk> skrev:

[klip]

> Hmm, mener du at man bare kan erklære nogen konkurs?

Enhver kreditor, der har retlig og økonomisk interesse i konkursen, kan
indgive en begæring.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : alexbo

Dato : 31-05-02 21:27

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev

> Enhver kreditor, der har retlig og økonomisk interesse i konkursen, kan
> indgive en begæring.

Nu er der jo forskel på at indgive en begæring, og at erklære.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 31-05-02 12:38

On Thu, 30 May 2002 23:05:33 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Du skal--

Det er jo ikke generelt pligtmæssigt er begære sin arbejdsgiver
konkurs

Men du har naturligvis ret, hvis vedkommende vil benytte sig af
LG-ordningen.

--
Jakob Paikin

Fra : alexbo

Dato : 31-05-02 18:58

Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev

> Du skal--

Hvordan i alverden erklærer en ansat, sin arbejdsgiver konkurs?
Ja, hvordan erklærer andre end retten nogen konkurs?

mvh
Alex Christensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-02 19:09

alexbo wrote:

> Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev

> Hvordan i alverden erklærer en ansat, sin arbejdsgiver konkurs?
> Ja, hvordan erklærer andre end retten nogen konkurs?

Desværre blev svaret lidt kort første gang, pga af mgl tid,
men hvis han vil have LG til at dække sit løntab, skal han
uden ophold begære firmaet konkurs, og det er på baggrund af
flere afgørelser fra LG, hvor accept af mgl lønudbetaling er
vurderet som deltagelse i en risiko for firmaets forstsatte
drift, så løntab er kun delvist erstattet.

Og du kender ikke arbejdsgangen i fogedretten

Fra : alexbo

Dato : 31-05-02 20:27

Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev

> Og du kender ikke arbejdsgangen i fogedretten

Næh, men jeg troede også at det var skifteretten, der tog sig af
konkursbegæringer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-02 21:12

alexbo wrote:

> Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev

> Næh, men jeg troede også at det var skifteretten, der tog sig af
> konkursbegæringer.

Og du havde lige overset, hvad tråden startede med ?

Og skal vi være fluekneppere, så må du gerne definere en forskel
mellem fogedret, som jeg anbefaler, og skifteret, som du henviser til

Fra : alexbo

Dato : 31-05-02 21:43

Erik G. Christensen <egc@post1.tele.dk>

> Og du havde lige overset, hvad tråden startede med ?

Det er meget tænkeligt, på min maskine starter den med et indlæg fra Silas
d. 30/5 , det virkede noget kortfattet, så jeg mangler måske en forhistorie.

> Og skal vi være fluekneppere, så må du gerne definere en forskel
> mellem fogedret, som jeg anbefaler, og skifteret, som du henviser til

Jeg troede dette var en NG hvor flueknepperi var en dyd.

Efter min overbevisning tager fogedretten sig af inddrivelse af gæld.

Skifteretten tager sig af fordelingen af aktiver og passiver.

Jeg er ikke på før søndag, så hvis du svarer får du ingen replik før da.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andy

Dato : 31-05-02 12:18

> Jeg har godt nok fået løn, men kun 20% af hvad jeg skulle have. Dette er
> sket ved mange af de ansatte. Kan jeg så erklære dem konkurs hvis jeg ikke
> får de sidste penge udbetalt??

Kontakt din fagforening, så sørger de for resten...

mvh,