Skærme
Fijala 3554
Compaq bærbar og ATI mobility Radeon 7500.~
Fra : lasse Dahl Andersen

Dato : 30-05-02 20:30

Hej,
jeg har hårdt brug for hjælp:
Jeg har en Compaq Presario 2815EA bærbar med et ATI Mobility Radeon 7500
grafikkort. Jeg vil gerne bruge en ekstern monitor (19" Sony), men hvis jeg
bruger denne kan jeg ikke vælge over 60Hz - som er samme
opløsning/opdatering som notebook-skærmen. Hvordan ændrer jeg dette?

Hjælp modtages med kyshånd!!

Mvh
Lasse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-02 22:27

On Thu, 30 May 2002 21:30:22 +0200,
lasse Dahl Andersen <l2sa@da.com> wrote:
> [...]
> bruger denne kan jeg ikke vælge over 60Hz - som er samme
> opløsning/opdatering som notebook-skærmen. Hvordan ændrer jeg dette?

Sætter opløsningen ned. Det er mulig at clock'en i kortet ikke kan
følge med helt der op.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : lasse Dahl Andersen

Dato : 31-05-02 02:34

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk
> This article was written without the use of Micros~1 Windows

Hej Povl,
tak for dit svar - men nej, det er desværre ikke der den er gal. Jeg kører
1450x1050 eksternt (den er specificeret til 1600x1200/85 Hz) og 1450x1050 på
den bærbare..

Mvh
Lasse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-05-02 06:50

On Fri, 31 May 2002 03:33:42 +0200,
> [...]
> 1450x1050 eksternt (den er specificeret til 1600x1200/85 Hz) og 1450x1050 på

Ah, ligesom den Dell jeg engang havde.
Den kunne også kun klare lige nøjagtigt 60Hz i 1400x1050. Så på
ekstern skærm måtte jeg kører 1280x1024 eller 1600x1200 for at holde
det ud.

Så jeg gætter på, at det er eneste standard defineret der.

Fra : lasse Dahl Andersen

Dato : 31-05-02 15:55

> [...]
> det ud.
>
> Så jeg gætter på, at det er eneste standard defineret der.

Hej Povl,
du har ret 1450x1050 er kun defineret til 60Hz - den kører fint 1600x1200/85
Hz. Gad vide om man kan bryde førnævnte definering..?

Tak for dit svar :)

Mvh
Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-02 22:18

"lasse Dahl Andersen" <l2sa@da.com> wrote in message

> du har ret 1450x1050 er kun defineret til 60Hz - den kører fint
1600x1200/85
> Hz. Gad vide om man kan bryde førnævnte definering..?

Prøv med programmet "powerstrip" fremragende program....

www.entechtaiwan.com/ps.htm

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 04-06-02 21:11

Hvad med at installere en driver til den eksterne skærm? Det lyder som om du
kun har den interne standart TFT skærmdriver installeret.

/Ulrich

Fra : Sebastian Steen

Dato : 03-06-02 10:14

> [...]
> bruger denne kan jeg ikke vælge over 60Hz - som er samme
> opløsning/opdatering som notebook-skærmen. Hvordan ændrer jeg dette?

Gid det var mig der havde dette problem Jeg venter stadig på min
Presario 2815EA - ITButikken leverer først fra d. 12/6, bestilte den d.
5/5. Må jeg spørge hvor igennem du har købt den? Hvilken forhandler? Er
du ellers tilfreds med den?

Sebastian Steen

Fra : hansh

Dato : 01-09-02 16:00