Andet multimedie
Photoshop cirkel med snitte
Fra : Nielsen

Dato : 30-05-02 19:48

Hej i gruppen.

Råd søges, jeg har en cirkel med et motiv i, der skal udtages en snitte ( et
stykke lagkage) på 15%
af cirkelen, den skal så stå lidt forskudt fra cirklen. Cirklen og snitten
skal ligge på en farvet
baggrund i quarkexp som jeg pt. ikke kender cmyk % på. Vel noget med en
klippe sti.
Jeg har adgang til Photoshop 6.0 og 7.0 UK.

På forhånd tak.

Mvh Ole

Fra : REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 13:52

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk>

> [...]
> klippe sti.
> Jeg har adgang til Photoshop 6.0 og 7.0 UK.

Det fremgår ikke tydeligt af dit spørgsmål om
du allerede har omkranset snittet/kagestykket,
eller om det er til klippestien du ønsker hjælp.

Hvis du har klippestien er det bare at gå i Layer >
Clipping path > Reveal all, eller gå i path paletten,
klik-aktiver path og via pilen oppe i højre hjørne
i paletten at vælge clipping path.
Eksporter som EPS og kryds af under "vector props"
i nr. 2 promt boks.

/_[NICK] ± X » ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Fra : Nielsen

Dato : 31-05-02 16:06

Hej

Jeg har et billed 10X15 cm, layout med en cirkel med diacm.4,4
hvoraf jeg skal træk en snitte ud på ca, 15% af cirklen.
Jeg kender nu cmyk verdien af baggrundsfarve så det får et lag
for sig.
Jeg mente bare at have hørt om en funktion i Ps som kunne lave
snitter af en cirkel.

Mvh Ole

Fra : $REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 18:30

> [...]

> for sig.
> Jeg mente bare at have hørt om en funktion i Ps som kunne lave

Nå okay.
Denne funktion har jeg nu aldrig hørt om...
men det kan være de andre kender til den.
Jeg har dog en idé til hvordan det kan gøres.

Du tænker ikke på Illustrator?