Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program skal jeg bruge til dette?
Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-05-02 19:24

Jeg skal lave nogle 3d animationer. Jeg skal lave noget der minder om en
rygsøjle. Det mit spørgsmål går på er, at det skal kunne forbinde
forskellige objekter og bevæge dem i forhold til hinanden (F.eks. en
rygsøjle)

Hvilket program skal jeg købe. Det skal lige siges at det ikke skal være
omkostningen der sætter grænsen for jeres svar.

mvh

Kasper

Fra : Peter

Dato : 30-05-02 21:56

"Kasper Christensen" <Eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket program skal jeg købe. Det skal lige siges at det ikke skal være
> omkostningen der sætter grænsen for jeres svar.

Du kan gøre det du efterlyser i f.eks. Autodesk Inventor eller 3D Studio
Max. Hvilken af de to du skal vælge, afhænger nok meget af, hvilke
kvaliteter du vælger. Jeg vil foreslå dig at konsultere f.eks. NTI
CADcenter. De vil kunne rådgive dig.

--
Peter
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : $REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 14:03

"Kasper Christensen"
> [...]
>
> Hvilket program skal jeg købe. Det skal lige siges at det ikke skal være
> omkostningen der sætter grænsen for jeres svar.

Du vil kunne lave ovenstående med de fleste
professionelle 3D editors på markedet; 3Ds,
Maya, Lightwave osv. Spørgsmålet må da være:
Kan *du* lave en rygsølje anim med disse?
Det er ikke for sjovt at folk tager uddannelse i
disse programmer.

Svjv kan du også bruge både Blender og
Rhino som begge er gratis. Bærer dog
præg af et "mindre gennemtænkt/intuitivt interface".

/_[NICK] ± X » ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Fra : per friis

Dato : 31-05-02 20:14

"Kasper Christensen" <Eksisterer@ikke.dk> wrote in message news:<g7uJ8.2114$sb.3802182@news.orangenet.dk>...
> [...]
>
> Hvilket program skal jeg købe. Det skal lige siges at det ikke skal være
> omkostningen der sætter grænsen for jeres svar.

hej Kasper
hvis du vil bruge tid på at lære 1 program at kende (mere end et er
utopisk)skal du klart vælge Maya. Det er dyrt og det er stort, men det
styrer. Er absolut det bedste 3d program ligenu efter min mening. Jeg
arbejder med det til daglig, og det kan uden de store problemer
animere en bevægelig rygsøjle.
Uanset hvilket program du vælger, skal du bruge lang tid på at sætte
dig ind i det. Derfor kan du ligeså godt bruge krudtet på det bedste
program.

Perfriis