Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
D3D probs med GF2 GTS
Fra : SoS

Dato : 11-12-00 16:50

Hej NG

Er der nogen her der ved hvad hulen der er galt ....

Har et Asus V7700 GeForce 2 GTS 32MB (DDR ram) og det kører smukt i OpenGL.
Men (nærmest) alt hvad jeg prøver der kører i Direct 3D kører ad snot :
Lyden skratter/er forsinket, spillene hakker, ser ud af L . . . eller
crasher bare. Og en 10-25 fps .... hmmm.
Titler som Homeworld:Cataclysm, Unreal Tournament og Half-Life har jeg
testet
i både OpenGL og D3D. OpenGL: Wroooooom ! D3D : tøf tøf ...
Så bare kør i OpenGL siger du ! Det er desværre ikke alle spil der
understøtter OpenGL.
Unreal (jeg er en stor fan) nægter pure at køre i ogl - det har nu heller
aldrig været officielt understøttet.
Jeg har endda prøvet nogle Glide-wrappers - haha sikke en farce ! LoL

Jeg HAR prøvet disse ting :
Ændre på AGP-Aperture size (bios)
Pillet ved CPU-PCI bus latency
AGP1x og AGP2x (Via P6Pro-A5 MoBo understøtter kun 1x og 2x)
Tjekket for IRQ-konflikter
Tjekket spændingen til VGA-kortet
Der ER en IRQ tildelt VGA-kortet (bios)
I det hele taget har jeg flyttet rundt på *alt* i bios'en tror jeg
BIOS updateret
Læst på www.geforcefaq.com (god side)
Slået "Concurrent PCI/Host" fra i BIOS - det eneste der har hjulpet lidt.
Det lader lidt til at PCI-bussen bliver "sultet" til fordel for AGP-porten.

Versioner :

Unreal 2.25f
UT 4.36
Half-Life 1.1.0.1

MoBo : Via 4in1 4.24
BIOS : Tekram v1.07/Award v4.51PG
GeForce2 : Detonator 6.31
PCI128 : 4.05.1207

Specs:

P2-400 @ 400
320 MB ram
8 GB HD
Asus V7700 32MB Pure
Sandberg EP-320X-R netkort
Tekram Via Apollo PRO (P6Pro-A5 med 82C597 chipset) MoBo
Creative Labs PCI128 (model CT4700) lydkort
Brænder
DVD

Hjælp ?!?!

SoS

Fra : SoS

Dato : 12-12-00 02:11

Har lige prøvet med Detonator 6.50
Til ingen nytte :-\

SoS

Fra : alx

Dato : 12-12-00 22:37

Hej
Du skal slå x4 fra og kører x2 og sæt rammen til halvdelen af hvad du her så
kører det

Alex