Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF
Fra : Henry Lerche, Lerche~

Dato : 30-05-02 18:14

Hej !
Jeg skal aflevere noget materiale til tryk og har fået følgende oplysninger.

"materialet afleveres som færdigdesignede, trykoptimerende PDF-filer i
format 125 x 171 (bxh)"

Hvilke programmer kan der anvendes til dette og hvad betyder bxh?

Håber nogen vil hjælpe...
--

Mvh.
Henry Lerche

Fra : FeZ

Dato : 30-05-02 18:37

"Henry Lerche, LercheWeb" <lerche@lercheweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> format 125 x 171 (bxh)"
>
> Hvilke programmer kan der anvendes til dette og hvad betyder bxh?

Acrobat pakken fra Adobe indeholder et program der fungerer som en
printkø - når der "printes" til den dannes der en PDF fil udfra en mængde
indstillinger.

Alle programmer kan i så fald bruges da det eneste der kræves er at
der kan printes fra det.

Ang. bxh formoder jeg det betyder B x H - altså Bredde x (gange) Højde
--
FeZ

Fra : Gevaldi

Dato : 30-05-02 18:44

In article <3cf65d2d$0$18626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
lerche@lercheweb.dk skrev...
> [...]
> format 125 x 171 (bxh)"
>
> Hvilke programmer kan der anvendes til dette og hvad betyder bxh?

Du skal bruge et program der kan generere PDF filer, så som Adobe
Acrobat, men da dette er et rimeligt dyrt program, kan du nok finde et
shareware program på nettet som du kan bruge.

bxh betyder nok bredde gange højde.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 30-05-02 19:33

"Gevaldi" <georg_valdiREMOVE@hotmail.com> skrev
> Du skal bruge et program der kan generere PDF filer, så som Adobe
> Acrobat, men da dette er et rimeligt dyrt program, kan du nok finde et
> shareware program på nettet som du kan bruge.

Der findes et program som hedder "620pro Print Pack" med det program kan du
udskrive til en PDF fil. Programmet er langt billigere end hvad Acrobat
koster, find det på tucows.com

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-05-02 23:17

Thu, 30 May 2002 20:33:15 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Der findes et program som hedder "620pro Print Pack" med det program kan du
>udskrive til en PDF fil. Programmet er langt billigere

Jeg har varmt fået anbefalet
http://pdf995.com/
adware eller 10$. Jeg har ikke selv fået prøvet det endnu.

hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Thranborg

Dato : 30-05-02 20:06

"Gevaldi" <georg_valdiREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Acrobat, men da dette er et rimeligt dyrt program, kan du nok finde et
> shareware program på nettet som du kan bruge.

"Rimeligt dyrt" er jo en relativ påstand. Personligt har jeg ikke tøvet med
at ofre de under 2000,- som Acrobat-pakken koster.
Nu fremgår det ikke hvilken type trykkeri der er tale om, men kan oplyse at
"uautoriserede" pdf-filer bliver afvist hos os (digitalt trykkeri) idet der
alt for ofte er problemer med pdf-filer som ikke er lavet med distiller (som
følger med Acrobat).
Hvis det "kun" er en enkelt gang der er tale om er 2000.- måske for meget at
investere, men der er så Adobes onlinetjeneste som genererer perfekte pdf'er
via nettet ud fra de indstillinger man vælger. Eller man kan ofte aftale med
trykkeriet at man sender den postscript-fil som ellers ville ende med at
køre igennem Acrobat distiller for at blive til pdf-fil.

--
Mvh.
Kim Thranborg