Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
HJÆÆÆLP... Jeg ANER ikke hvor jeg skal sp~
Fra : DeBoss

Dato : 30-05-02 16:17

Jeg har et MEGA problem..

Jeg har længe kørt med dual OS.. Win98 og W2K.. Alt virkede fint igår..
Jeg havde lige fået en Harddisk retur, og skulle så lege lidt med de tools
man kan få.. Jeg stillede lidt på "støjniveauet" på mine HD'er, og pludselig
kunne den ikke starte op i W2k... Virker stadig fint i W98...
Jeg satte selvfølgelig indstilligerne tilbage igen, uden at det dog hjalp
noget..

Det kommer HELT til slutningen at opstarten. Lige som den skal skifte til
Skrivebordet, forbliver det bare sort....

Jeg installerer så en ny version oveni den gamel (overskriver) og efter jeg
har installeret grafikdriveren og genstarter, sker nøjagtigt det samme...
Jeg har så idag slettet alt vedr. W2k... og installeret en frisk
installation gennem W98.. igen installerer jeg grafikdriver og det samme
sker...!

Jeg har prøvet med en ældre grafikdriver.. samme..
Jeg kan derefter vælge "last known good profile" (har jeg kunnet i alle
installationer) og det er iorden.. i 16 farver og 800*600... som jeg sidder
med nu...

Jeg aner ikke hvad jeg skal forsøge..
Jeg bruger 1280*1024 i W98 og det virker fint..og samme version af drivere
som jeg forsøger i W2K (GF3 Ti200 v.28.32)

Jeg vil simpelthen blive så lykkelig for enhver hjælp, da jeg bruger min
puter til arbejde, og jeg kan sku ikke holde til at sidde i sådan et vindue
!!!!
Hjælp mig... jeg giver sku en bajer for et godt råd...

System:
Asus K7V-T
Palit Daytona Geforce3 Ti200 - 128Mb
Classic Athlon 550
256Mb ram
Western 120Gb
Maxtor 80Gb
IBM 45Gb
Plextor RW

Mvh Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-02 17:00

Prøv at bruge en ældre driver, f.eks. v27.50

Min maskine:
SiS735 - K7S5A Mainboard
Athlon 1400 MHz (kølet med Silent Viking)
512 Mb DDR PC-2100 RAM
MSI G4 Ti-4400 128 Mb DDR
Jimmy Ottosen
==============================

Fra : DeBoss

Dato : 30-05-02 18:54

Hej Jimmy..

Jeg har prøvet en ældre... noget med 30.XX husker ikke lige...

Bemærk lige at jeg kører med den nyeste W98 drv i W98.. samme W2K driver
virker ikke i W2k..

Mvh Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-02 20:00

Jeg kørte også med den nyeste driver (Detonator v28.92) både til Win98 og
Win2k, men havde problemer med grafikken, så jeg skiftede til Detonator
v27.50, og nu kører det hele fint :)

Min maskine:
SiS735 - ECS K7S5A Mainboard

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-05-02 19:40

"DeBoss" <Dennis@BitNisse.dk> skrev....

> Jeg har et MEGA problem..

Har du prøvet at tvinge bios til at opdatere ESCD?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : DeBoss

Dato : 30-05-02 22:33

Ehhh måske et dumt SPG.. Men... ehh ESCD... er det noget på Grafikkortets
eller MB BIOS ?

Mvh Dennis

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-05-02 22:59

"DeBoss" <Dennis@BitNisse.dk> skrev....

> Ehhh måske et dumt SPG.. Men... ehh ESCD... er det noget på
> Grafikkortets eller MB BIOS ?

Motherboardets bios. ESCD står for Extended System Configuration Data
og er en del af moderne Plug&Play motherboards. Istedet for at
motherboardet skal konfigurere P&P enheder ved hver boot, så gemmes
oplysningerne i en speciel del af CMOS, kaldet ESCD.

Ved boot tjekker bios om der er ændringer i konfigurationen, og hvis
der ikke er droppes hele P&P konfigurationen og oplysningerne hentes
fra ESCD.

Men ind imellem går det galt af forskellige grunde, og så
kan det være nødvendigt at tvinge en opdatering af ESCD igennem. De
fleste bios indeholder en mulighed for at gøre det manuelt(Update
ESCD eller lign).

Hvis ikke, så kan man oftest tvinge en opdatering igennem ved
simpelthen at fjerne en P&P enhed fra systemet, lade systemet POST'e,
slukke igen og tilføje P&P enheden igen. Lad være med at lade
systemet boote helt, for så fjernes P&P enheden også fra dit
operativsystem, og det er der ingen grund til.

Det er tvivlsomt om det hjælper på dit problem, men ikke
usandsynligt.

Fra : DeBoss

Dato : 30-05-02 23:35

Hejsa..

Nu er det iorden igen...
Spørg mig ike hvad der løste problemet, da jeg blev ret pivet med at
installere driveren..

Efter 3 installation af W2K installerede jeg alle de drivere jeg mente var
relevante for mit problem fra Asus's hjemmeside..
dernæst fandt jeg nogle Beta detonator drivere.. 29.40.. og nu virker det
sku bare perfekt.. (altså indtil nu i 5min

Mvh Dennis B